لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش: چگونه فایل‌های صوتی Flac را در مک اجرا کنیم؟

آموزش: چگونه فایل‌های صوتی Flac را در مک اجرا کنیم؟

به طور پیش فرض، کامپیوترهای مک تمامی فایل‌های صوتی و موسیقی را از طریق نرم افزار آیتیونز پخش می‌کنند. اما خبر نه چندان خوشایند برای کاربران مک او اس این است که آیتیونز از فرمت Flac پشتیبانی نمی‌کند.

خوشبختانه کاربران مک می‌توانند از طریق نرم افزارهای جانبی فایل‌های صوتی با پسوند Flac را در دستگاه خود اجرا کنند. Flac یک فرمت متن باز برای ذخیره سازی محتوای صوتی است که آواها را کمتر فشرده سازی می‌کند. این خصوصیت باعث می‌شود تا فایل‌های Flac حجم بیشتری نسبت به فرمت‌های معمول نظیر MP3 داشته باشند. عدم حذف آواهای صوتی مختلف نیز در نهایت باعث می‌شود تا کیفیت پخش آهنگ‌ها در این فرمت بیشتر شود.

گفتنی است که اپل نیز فرمتی مشابه برای دستگاه‌های خود به صورت اختصاصی دارد که با پسوند ALAC در دستگاه‌ها ذخیره می‌شوند. همان‌طور که گفته شد، وظیفه این نوع از فرمت‌های صوتی، ذخیره سازی آهنگ با کیفیت بیشتر است که در نهایت باعث افزایش حجم آن‌ها نیز خواهد شد.

چگونه فایل‌های صوتی Flac را در مک اجرا کنیم؟

روش اجرای فایل‌های صوتی با فرمت Flac بسیار آسان است و کاربران کامپیوترهای مک می‌توانند با استفاده از دو روش این فایل‌ها را در دستگاه خود اجرا کنند.

روش اول: استفاده از نرم افزارهای جانبی

نرم افزارهای بسیاری به همراه کدک‌های مناسب برای اجرای فایل Flac وجود دارد که در میان آن‌ها VLC به عنوان محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. پس از نصب این نرم افزار، فایل Flac خود را با آن اجرا کنید.

روش دوم: تبدیل کردن فایل Flac

شما همچنین می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای مناسب، فایل مورد نظر خود را به فرمت‌های دیگر نظیر MP3 تبدیل کنید. نرم افزاری‌هایی نظیر AudioConverter می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. البته باید به یاد داشته باشید که تبدیل Flac به MP3 کیفیت فایل صوتی را کاهش می‌دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373