Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
سامسونگ قیمت تولید انبوه تراشه خود را 20 درصد افزایش می‌دهد 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سامسونگ قیمت تولید انبوه تراشه خود را 20 درصد افزایش می‌دهد

سامسونگ قیمت تولید انبوه تراشه خود را 20 درصد افزایش می‌دهد

شرکت سامسونگ تصمیم دارد تا هزینه بخش‌های فعال در زنجیره تامین خود را افزایش دهد و قیمت تولید انبوه تراشه را 20 درصد افزایش دهد. این موضوع ممکن است به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی هزینه تولید آیفون‌ها تاثیر بگذارد.

سامسونگ اعلام کرده که بحران کمبود تراشه در سراسر دنیا محدودیت‌های زیادی را برای این شرکت به وجود آورده است و تصمیم دارد تا قیمت تولید تراشه‌های خود را افزایش دهد. این موضوع به معنای آن است که به زودی قیمت تمام شده گوشی‌های هوشمند گلکسی برای سامسونگ افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه آن نیز کاربران برای خرید محصولات سامسونگ، به خصوص آن‌هایی که با تراشه‌های اگزینوس تولید شده‌اند هزینه بیشتری را پرداخت کنند. این موضوع به صورت غیرمستقیم روی قیمت رقابتی آیفون‌ها تاثیر می‌گذارد و ممکن است اپل نیز به فکر افزایش قیمت نهایی محصولات خود بیافتد.

البته افزایش قیمت تراشه‌های سامسونگ فقط به تراشه‌های اگزینوس ختم نمی‌شود. سامسونگ قیمت تراشه‌های به کار رفته در نمایشگرهای خود را نیز افزایش می‌دهد. این موضوع به صورت مستقیم روی روند تولید آیفون، قیمت نهایی آن و قیمت مصرف کننده تاثیر خواهد گذاشت.

این در حالی است که تا پیش از این مشخص شده بود که شرکت سامسونگ و برخی از شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در چین نظیر Oppo در تلاش هستند تا با TSMC قراردادهایی وسیع‌تر را برای تولید تراشه‌های مربوط به محصولات خود ثبت کنند. TSMC که به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده پردازنده آیفون شناخته می‌شود حالا قرار است برای سامسونگ و اوپو نیز پردازنده‌ تولید کند.

با این حال TSMC به عنوان مهم‌ترین تامین‌کننده تراشه‌ پردازشی سری A، فشار کمتری را به تولیدکننده آیفون‌ها وارد کرده است.  پس از شیوع ویروس کرونا و آغاز کمبود تراشه‌ در سراسر جهان TSMC هزینه تولید خود را افزایش داد که این افزایش هزینه برای بسیاری از شرکت‌ها و مشتریان TSMC برابر با ۲۰ درصد بود، اما اپل برای تولید تراشه‌های سری A که در آیفون‌ها و آیپد‌ها به کار می‌روند، صرفا سه درصد افزایش قیمت را تجربه کرده بود.

این موضوع ممکن است عامل اصلی افزایش قیمت تراشه‌های سامسونگ باشد چرا که این شرکت کره‌ای نتوانسته شرکت TCMS را برای همکاری گسترده‌تر به خود جلب کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420