لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بحران کمبود تراشه احتمالا تا نیمه ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت

بحران کمبود تراشه احتمالا تا نیمه ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت

فاکس‌کان بزرگترین تامین کننده آیفون می‌گوید که بحران کمبود تراشه تا نیمه دوم سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت و چالش اپل برای همگام شدن با تقاضای مصرف‌کننده همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارشی از وال استریت ژورنال، بزرگترین تامین‌کننده اپل به بحران کمبود تراشه و تاثیر آن بر شرکت‌های بزرگی مثل اپل اشاره کرده است.

اپل در چند فصل گذشته با کمبود تراشه مواجه و دست و پنجه نرم کرده، ولی این بحران در سه ماهه اخیر، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر کسب و کار این شرکت داشته است.

کمبود قطعات خاص و محدودیت‌های تولید با همه‌گیری جهانی کرونا طی دو سال گذشته مرتبط بوده و بر تولید و عرضه آیفون، آیپد، اپل واچ و مک تاثیرگذار بوده است.

اپل گفت طی سه ماهه گذشته، کمبود قطعات در حدود ۶ میلیارد دلار برای این شرکت هزینه داشته که انتظار می‌رود تاثیر آن در فصل تعطیلات بیشتر شود.

فاکس‌کان تاکنون بزرگترین تامین‌کننده آیفون اپل بوده و برخی گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که تولید تراشه رو به بهبود است، اما برای رسیدن به سطح معمولی به زمان ببیشتری نیاز دارد.

از آنجا که فصل تعطیلات نزدیک است، اپل مشتریان خود را تشویق کرده که سفارش‌های خود را زودتر ارسال کنند تا مطمئن شوند که در تعطیلات کالاهای خود را دریافت خواهند کرد. اپل تاریخ Order By را برای پرطرفدارترین محصولات خود ارائه کرده است.

بنابر گزارش منابع آگاه، بحران کمبود تراشه برای تولید آیفون ۱۳ بر تولید آیپد و برخی مدل‌های آیفون‌های قدیمی تاثیرگذار بوده تا اپل بتواند تراشه‌های موجود را به تولید آیفون ۱۳ اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که تعطیلی برخی کارخانه‌های تولیدی موجب کمبود تراشه در دنیا شده، اما اپل به دلیل قدرت بالای خرید نسبت به سایر شرکت‌های فناوری، با مشکلات کمتری مواجه شده است.

با توجه به کاهش روند همه‌گیری کرونا در سرتاسر جهان، تقاضا برای خرید آیفون ۱۳ بیشتر می‌شود، اما انتظار می‌رود همه محصولات اپل به جز آیپد در سه ماهه آینده فروش خوبی داشته باشند.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420