لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مشخصات نسل جدید سیستم عامل macOS 15

مشخصات نسل جدید سیستم عامل macOS 15

اپل قصد دارد در رویداد WWDC 2024 خود که احتمالا در اواخر خرداد برگزار می شود از جدیدترین نسل سیستم عامل ها مک رونمایی کند. اپل در آستانه ارائه محصولات خود با مجهز شدن به جدید ترین نسل از تکنولوژی هوش مصنوعی در سال پیش رو می باشد و از این طریق بتواند سهم خود را از این تکنولوژی بدست آورد، زیرا بسیاری از شرکت ها زیر ساخت های خود را مجهز به آن کرده اند.

سیستم عامل macOS قوی ترین رابط کاربری کامپیوتری در دنیای دیجیتال به حساب می آید و تمامی تجهیزات کامپیوتری اپل شامل مک بوک، آیمک، مک مینی ، مک پرو و مک استدیو مجهز به این سیستم عامل بسیار قدرتمند شده اند و به شکلی کاملا امن محیط های نرم افزاری مختلف را با کیفیت و قابلیت های عملکردی بالا در اختیار کاربر قرار می دهد، مهمترین ویژگی این سیستم عامل هماهنگی آن با سایر تجهیزات اپل نظیر آیفون و آیپد های تولید اپل می باشد.

اپل در طول یک سال گذشته نسخه 14 سیستم عامل macOS تحت عنوان Sonoma را توسعه داده که به لحاظ ویژگی های گرافیکی و سرعت عملکرد بالا رابط کاربری بسیار جذابی را روی کامپیوترهای مک ارائه می دهد.

در قالب رویداد بهاره اپل جدیدترین نسخه macOS 15 عرضه خواهد شد و این رابط کاربری به صورت همزمان و درهماهنگی کامل با سیستم عامل iOS 18 در اختیار کاربران محصولات اپل قرار می گیرد. فرایند عرضه به این صورت خواهد بود که در روز کنفرانس نسخه آزمایشی (بتای) سیستم عامل عرضه می شود و پس از گذراندن دوره تست توسط توسعه دهندگان و داوطلبان، بعد از حدود یک ماه در اختیار کاربران قرار می گیرد. از سوی دیگر حدس و گمان های بسیاری درباره مشخصات نسل جدید سیستم عامل macOS 15 از سوی کارشناسان مطرح شده است.

این محصول نرم افزاری اپل تمامی ویژگی های جذاب نسل های قبلی macOS را داشته و علاوه بر آن، در فضای برخی از اپلیکیشن ها تغییرات اساسی ایجاد نموده و در ساختار برخی از اپلیکیشن ها قابلیت های هوش مصنوعی گنجانده شده است.

یکی از اپلیکیشن هایی که دچار تغییرات اساسی در فضای macOS خواهد شد، دستیار صوتی Siri است، که به احتمال زیاد با قابلیت های هوش مصنوعی و به صورت مشترک بین تجهیزات مختلف اپل عرضه خواهد شد، گفته می شود این نسل از Siri دارای قابلیت برقراری مکالمه با کاربر بوده و توانایی کنترل قسمت های بیشتری از کامپیوتر را در دست دارد.

از جمله قابلیت های نسل جدید Siri می توان به تعامل این اپ با iMessage اشاره داشت که قابلیت هایی همچون گذاشتن کامنت ها با محتوای مدنظر کاربر به صورت خلاقانه و کامل کردن جمله های در حال تایپ از مهمترین این قابلیت ها خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان می گویند که اپلیکیشن های زیادی از قابلیت های هوش مصنوعی برخوردار خواهند شد که از آن جمله می توان به Apple Music ، Notes ، Voice Memo و حتی  System Setting اشاره کرد. به عنوان مثال در فضایVoice Memo  و Notes سرویس تبدیل صدا به نوشته را با استفاده از هوش مصنوعی و با بیشترین دقت، امکان گذاشتن انواع یادداشت ها را برای کاربران به آسانی گذاشتن پیام صوتی تبدیل می کند.

همچنین Apple Music دارای مکانیزم هایی برای پیشنهاد دادن هوشمندانه آهنگ های مورد علاقه به کاربر خواهد شد، به نحوی که با استفاده از هوش مصنوعی بهترین مجموعه از پلی لیست ها را می توانید برای خود ایجاد کنید.

از سوی دیگر مشخص نیست، که اپل چه نامی برای این نسخه macOS انتخاب کند، اما به احتمال زیاد بنا بر رسم قدیمی اپل نام یکی از مناطق کالیفرنیا را روی این نسخه خواهد گذاشت.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

macOS 15 – What We Know

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420