لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رونمایی از مک مینی M4 در اواخر 2024

رونمایی از مک مینی M4 در اواخر 2024

اپل در بهار 2024 نسل جدیدی از آیپدهای ایر و پرو خود را مجهز به پردازنده M4 به دنیای دیجیتال عرضه نمود. پردازنده M4 که آخرین نسل از چیپ های سری M اپل محسوب می شود همانند نسخه های قبلی دارای ساختاری یکپارچه برای پردازنده مرکزی، رم و پردازنده گرافیکی در برد اصلی دستگاه می باشد که با کمترین مصرف انرژی، بیشترین بازده و سرعت پردازشی را برای سیستم فراهم می آورد.
استفاده از این پردازنده قدرتمند که عملکردی بسیار عالی تر نسبت به پردازنده M3 (به لحاظ راندمان و مصرف انرژی) دارد توانسته پردازشی معادل قوی ترین سیستم های مک را در قالب پلتفرم آیپد به کاربر ارائه دهد.
اما اینکه در چه زمانی از این پردازنده در کدام کامپیوترهای مک و رومیزی خود استفاده کند به صورت دقیق مشخص نیست و احتمالاتی درباره رونمایی از مک مینی M4 در اواخر 2024 مطرح است.

رونمایی از مک مینی M4 در اواخر 2024

بر اساس گفته Mark Gurman از خبرگزاری Bloomberg اپل قصد دارد در اواخر سال 2024 مک مینی های خود با پردازنده نسل جدید M4 به بازار عرضه کند و نشانه های این موضوع را در برنامه ریزی های اپل می توان مشاهده کرد و از سوی دیگر  در سال 2025 به احتمال زیاد قصد دارد، مک استدیو و مک پرو را به این پردازنده قدرتمند مجهز سازد.
تغییرات زیادی در ساختار ظاهری مک مینی 2024 به احتمال زیاد انجام نخواهد شد و تنها ضخامت بدنه محصول نسبت به مدل M2 اندکی کاهش می یابد و این موضوع به طور حتم از وزن مک مینی خواهد کاست. ساختار مربعی روی مک مینی با آرم اپل همان ابعاد ساختاری سابق را حفظ می کند. 

آنچه از قدرت سخت افزاری و قابلیت های مک مینی نسل جدید اعلام شده، به نظر می رسد که مک مینی را همچنان می توان به عنوان قدرتمند ترین کامپیوتر رومیزی پورتابل در دنیای دیجیتال شناخت.
با توجه به تست هایی که از آیپدهای پرو M4 صورت گرفته، می توان پیش بینی کرد، که مک مینی 2024 نسبت به نسل M2 در انواع پردازش های سنگین نرم افزاری و گرافیکی تا 50 درصد سریعتر عمل می کند.

رونمایی از مک مینی M4 در اواخر 2024

چیپ M4 دومین نسل از پردازنده های اپل است که با تکنولوژی معماری 3 نانومتر و به صورت کاملا انحصاری توسط اپل طراحی و تولید شده است. تعداد هسته پردازنده CPU و GPU برای چیپ M4 به 10 هسته افزایش یافته که با داشتن ساختاری یکپارچه و متعامل، توانسته سرعت رندرگیری در فضای نرم افزارهای ویرایش ویدئویی را تا 4 برابر نسل قبل ارتقا دهد.
اپل در توسعه این پردازنده به احتمال بسیار زیاد قابلیت های مرتبط با هوش مصنوعی را در نظر گرفته و از طرف دیگر هماهنگ با نسخه macOS 15 (که در اواخر 2024 عرضه می شود) قابلیت های محصول را توسعه می دهد. اپل به احتمال زیاد برای کامپیوترها مک نسخه های M4 Pro و M4 Max را نیز توسعه خواهد داد.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

Apple’s 2024 M4 Mac Mini

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420