Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ :: قسمت دوم 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ :: قسمت دوم

چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ :: قسمت دوم

اپل از سال ۲۰۱۹ به صورت تدریجی بسیاری از تغییراتی که در نسل جدید مک بوک‌ها داده بود را حذف کرد و در حقیقت عقب گردی بزرگ، اما تدیریجی را در طراحی این محصولات انجام داد. حال سوال اصلی این است که چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ در قسمت اول این مطلب به این موضوع پرداختیم که اپل با طراحی کیبورد‌های پروانه‌ای مک بوک دردسر بسیار زیادی را برای خود و کاربران ایجاد کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۹ با تولید مک بوک پرو ۱۶ اینچ به این موضوع پایان داد.

در ادامه به دیگر مشخصه‌های مک بوک‌ها خواهیم پرداخت که اپل به صورت تدیریجی در طراحی آن‌ها به عقب بازگشته است:

حذف تمامی درگاه‌های کاربردی و استفاده صرف از USB-C

درگاه USB-C بدون شک آینده‌ساز دنیای فناوری است. حسن استفاده از این درگاه استاندارد در گام اول امکان انتفال همه‌چیز از داده و اطلاعات گرفته تا تصویر و صدا و انرژی الکتریکی است. از طرف دیگر این درگاه به شکلی کاملا ساده درست شده تا کاربر در زمان استفاده و اتصال دستگاه‌های مختلف هیچ چالشی برای اتصال برعکس یا موارد دیگر با آن نداشته باشد. اما اصرار اپل به استفاده صرف این درگاه در مک بوک‌های جدید بسیار دردسرساز شد.

اولین مک بوکی که اپل با درگاه USB-C و حذف تمامی درگاه‌های دیگر طراحی و تولید کرد، مک بوک‌های ۱۲ اینچی بودند. مک بوک‌های ۱۲ اینچی که عمر بسیار کوتاهی داشتند تنها یک درگاه‌ USB-C برای اتصال همه‌چیز را در اختیار کاربر گذاشته بودند، اپل بعدها این فرایند را به طراحی و تولید مک بوک‌های پرو ۲۰۱۶ به بعد و مک بوک ایر ۲۰۱۸ به بعد نیز آورد. استفاده از درگاه USB-C هرچند که محدودیت‌های بسیار زیادی را برای کاربران می‌آورد ولی مک بوک‌ها به عنوان پیشگامان فناوری کامپیوترها باید مجهز به آن می‌شدند. تاندربولت ۴ و انتقال انتقال همه‌چیز از طریق این درگاه‌ها باعث می‌شد که تعبیه این درگاه در مک بوک به یک امر واجب تبدیل شود. اما چالش اصلی این بود که اپل در طراحی مک بوک‌های خود تا حدودی افراطی عمل کرده بود و به جز درگاه جک ۳.۵ میلی متری صدا همه درگاه‌های کاربردی را به خاطر USB-C حذف کرده بود.

حذف مگ سیف، نبود اسلات کارت اس دی و موراد دیگر همگی باعث شده بودند تا کاربران با چالش های ویژه‌ای مواجه شوند. شرکت اپل در نهایت یک عقب‌گرد بزرگ در طراحی مک بوک‌ها کرد و در سال ۲۰۲۱ میلادی مک بوک‌های پرو را با درگاه‌های بیشتر در کنار درگاه تایپ C توسعه داد.

برای مطالعه ادامه این مطلب به بخش سوم چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد مراجعه کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420