Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
هکری که تصاویر شماتیک مک بوک‌ پرو را فاش کرده بود دستگیر شد 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هکری که تصاویر شماتیک مک بوک‌ پرو را فاش کرده بود دستگیر شد

هکری که تصاویر شماتیک مک بوک‌ پرو را فاش کرده بود  دستگیر شد

وزارت دادگستری امریکا به تازگی اعلام کرده که یک فرد اوکراینی به نام «یاروسلاو وسینسکی» را در ارتباط با گروه هکری Revil دستگیر کرده است. این گروه هکری تا پیش از این فعالیت‌های مختلفی را علیه کسب و کارها و سازمان‌های دولتی آمریکا انجام داده بود و اپل نیز به یکی از قربانیان آن تبدیل شده بود.

این گروه هکری در آوریل ۲۰۲۱ میلادی به برخی از اسناد شرکت اپل که نزد کمپانی کوانتاکامپیوتر بود نفوذ کرده بودند و شماتیک مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ را هفت ماه پیش از رونمایی این محصولات به صورت عمومی منتشر کرده بودند. تصاویر شماتیک فاش شده نشان می‌داد که شرکت اپل در تلاش است تا دو مدل مک بوک با پردازنده اپل سیلیکون و طراحی کاملا متفاوت را آماده عرضه به بازار کند.

گروه هکری REvil تا پیش از اینکه اقدام به انتشار این تصاویر کند از اپل درخواست باج به مبلغ ۵۰ میلیون دلار کرده بود تا اطلاعات این محصولات را فاش نکند، با این حال اطلاعات این محصولات پس از اینکه اپل حاضر به همکاری با این گروه هکری نشد به صورت عمومی در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

این گروه هکری مسئول بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی سایبری بوده است و همین موضوع نیز باعث شده تا بسیاری از مقامات دولتی و شرکت‌های خصوصی در آمریکا به دنبال شکایت از اعضای آن باشند.

دادگستری آمریکا اعلام کرده که این گروه هکری به تعداد زیادی از کسب و کارها از ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ مورد حمله کرده و باعث اختلال در روند کار آن‌ها شده است که اپل تنها یکی از این موارد به حساب میاید. فرد دستگیر شده تا پیش از این یکی از اعضای رد‌ه‌پایین حساب می‌شود که از فرد اصلی این سازمان نزدیک به ۶.۱ میلیون دلار به عنوان دستمزد دریافت کرده است.

اتهام این افراد تا به امروز مشخص شده که شامل توطئه علیه سازمان‌ها و نهاد‌ّهای خصوصی و دولتی به صورت بین‌المللی و وارد کردن ضربه به افتصاد کشورهای مختلف است. گفتنی است که نتیجه محکومیت این افراد هنوز معلوم نیست.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420