Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
تراشه‌های نسل جدید M1 Pro و M1 Max توسط اپل رونمایی شدند 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تراشه‌های نسل جدید M1 Pro و M1 Max توسط اپل رونمایی شدند

تراشه‌های نسل جدید M1 Pro و M1 Max توسط اپل رونمایی شدند

شرکت اپل در جریان کنفرانس دوم خود در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی از دو تراشه جدید با عنوان M1 Pro و M1 Max رونمایی کرد.

تراشه‌های M1 Pro و M1 Max با همان معماری پنج نانومتری طراحی شده‌اند که امکان استفاده همراه با بازدهی بسیار بالا در کنار مصرف بهینه انرژی را برای دستگاه‌های جدید فراهم می‌آورند. تراشه M1 Pro تا ۷۰ درصد از نظر بازدهی بهبود داشته است و دوبرابر تراشه نسل اول اپل سیلیکون در حوزه پردازش‌های گرافیکی عملکرد سریع‌تر دارد. این تراشه جدید دارای ۱۰ هسته پردازش مرکزی است که ۸ هسته آن برای پردازش‌های دارای بازدهی بالا، و ۲ هسته برای پردازش‌های کم مصرف است. از طرف دیگر این پردازنده برای وظایف گرافیکی ۱۶ هسته اختصاصی دارد که می‌تواند ۲۰۴۸ واحد پردازشی را برای بهبود وظایف خود به کار گیرد.

M1 Pro دارای ظرفیت بیشتر رم نیز هست. این تراشه ۳۲ گیگابایت رم دارد که امکان اجرای سریع‌تر وظایف چندگانه را برعهده خواهد داشت. حافظه رم در این تراشه تا ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه امکان انتقال داده‌ها را دارد و در حقیقت یکی از بهینه‌ترین و سریع‌ترین پردازنده‌های ARM تعبیه شده در لپ‌تاپ‌ها در سراسر جهان به حساب می‌آید. M1 Pro مجهز به ۳۳.۷ میلیارد ترانزیستور شده است که از نظر آماری این عدد دو برابر تعداد ترانزیستورهای تعبیه شده در تراشه M1 است که سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شده بود.

تراشه M1 Max از طرف دیگر پردازنده پرچمدار شرکت اپل است که با همان کانفیگ ۱۰ هسته پردازش مرکزی طراحی شده است. ۸ هسته این پردازنده برای اجرای کارهای دارای بازدهی بالا و دو هسته برای اجرای کارهای دارای مصرف کم در نظر گرفته شده است. سرعت رم این تراشه نیز برابر ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه است تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم را برای اجرای نرم افزارها و وظایف مختلف در اختیار دارد. این تراشه جدید و پرچمدار دارای ۵۷ میلیارد ترانزیستور است و بزرگ‌ترین تراشه‌ای است که شرکت اپل تا به امروز در ساخت محصولات خود به صورت اختصاصی آن را توسعه داده است.

این دو تراشه قرار است در محصولات جدید شرکت اپل آماده عرضه باشند و امکانات بهتری را برای کاربران آماده عرضه کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420