لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نظر کارشناسان درباره آیفون 16 یک ماه پس از عرضه این محصول

نظر کارشناسان درباره آیفون 16 یک ماه پس از عرضه این محصول

نظر کارشناسان درباره آیفون 16 یک ماه پس از عرضه این محصول

آیفون 16 یک ماه پس از معرفی در کنفرانس سالانه عرضه محصولات اپل در تاریخ 21 سپتامبر 2024 از طریق فروشگاه رسمی اپل در دسترس مشتریان قرار گرفت. آیفون های 16 و 16 پرو با تکمیل قابلیت های آیفون نسل پانزده مجهز به پردازنده قوی تر ، صفحه نمایش با وضوح بیشتر و ابعاد بزرگتر و دوربینی قدرتمند تر شده است.

پردازنده A18 برای مدل های پایه آیفون 16 و پردازنده بسیار قدرتمند A18 Pro برای مدل های آیفون 16 پرو سنگین ترین پردازش های گرافیکی برای محیط گیم را فراهم آورده و از تمامی قابلیت هایی که سرویس هوش مصنوعی Apple Intelligence برای گوشی های آیفون فراهم آورده به طور کامل پشتیبانی کند.

نظر کارشناسان درباره آیفون 16 یک ماه پس از عرضه این محصول

این نسل از گوشی های هوشمند اپل مجهز به قابلیت های سخت افزاری ویژه نیز شده اند و در هر دو مدل آیفون این قابلیت های جدید جای داده شده که مهمترین آن اضافه شدن دکمه های Action و Camera Control به لبه کناری گوشی می باشد، دکمه Action قابلیت سفارشی سازی برای انجام انواع دستورات و دسترسی به بخش های مختلف آیفون را دارد و دکمه Camera Control برای دسترسی سریع به دوربین آیفون و اعمال تنظیمات سریع در محیط اپلیکیشن دوربین طراحی شده است.

بسیاری از کارشناسان در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی نظرات خود را در ارتباط با تجربه کاربری که در طول یک ماه گذشته با آیفون 16 داشته اند، را مطرح کرده اند به طوری که برخی از عملکرد دوربین شگفت زده شده اند و برخی دیگر از مصرف بالای باتری در مدل های پرو خبر داده اند.

در مورد ساختار دوربین برخی معتقدند در مدل پرو لنز دوربین 48 مگاپیکسل Ultra Wide با دوربین 12 مگاپیکسل Tele Photo هماهنگی بیشتری پیدا کرده و با استفاده از فناوری ادغام پیکسل جزئیات و کیفیت بسیار بالاتری را حتی در نور کم در خروجی دوربین ایجاد می کند.

اما قدرت عکس برداری با زوم 5 برابری کیفیتی معادل مدل 15 دارد و لنز دوربین اصلی  48 مگاپیکسلی آن تغییرات چندانی را نداشته و امکان انتخاب لنزهای 24، 28 و 35 میلی متری را برای تنظیم شدت نور ورودی از طریق تنظیمات فراهم آورده است.

کارشناسان زیادی از عملکرد دوربین آیفون 16 پرو در زمان فیلم برداری ابراز شگفتی کرده و معتقدند در این زمینه آیفون 16 پرو همان طور که اپل ادعا کرده یک دوربین فیلم بردای فوق حرفه ای برای ثبت تصاویر ویدئویی با کیفیت سینمایی می باشد.

نظر کارشناسان درباره آیفون 16 یک ماه پس از عرضه این محصول

قابلیت فیلم برداری ProRes و تنظیمات فوق العاده ای که در دسترس کاربر قرار گرفته می تواند این دوربین آیفون 16 پرو را جایگزین هر دوربین حرفه ای کند، همانطور که در قابلیت های این محصول گفته شده امکان فیلم برداری سینمایی با کیفیت 4K و سرعت 120 فریم بر ثانیه با قابلیت آهسته نمودن تصویر در حال پخش برای اعمال انواع افکت های جذاب بوده و می توان انواع تغییرات صوتی را نیز از طریق قابلیت هوشمندانه Audio Mix به ویدئوهای ضبط شده، را نیز ایجاد نمود.

برخی از کارشناسان در تحلیل عملکرد دکمه Camera Control گفتند که با وجود عملکرد بسیار عالی در دسترسی سریع به انواع تنظیمات در محیط دوربین عملکرد آن در زمان عکس برداری سریع نیاز به لمس در مدت زمان بسیار کوتاهی را دارد و در صورت لمس بیشتر از زمان خاصی به جای گرفتن عکس، شروع به ایجاد تغییر در وضعیت زوم دوربین کرده و کاربر در دفعات اولیه استفاده ممکن است دچار سردرگمی شود.

از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان معتقدند اپل می توانست مکانیزم هوشمند تری برای دسترسی سریع به دوربین و شروع به عکس برداری و یا ضبط ویدئو را در ساختار آیفون جای دهد و در کنار آن از این دکمه برای کنترل تنظیمات و قابلیت های دوربین استفاده می کرد. همچنین دسترسی و کنترل دکمه Camera Control در حالت گرفتن گوشی به صورت افقی بسیار راحت می باشد اما در حالت عمودی کنترل آن با یک انگشت اندکی دشوار خواهد بود. اما در مجموع عملکرد این دکمه برای اعمال تنظیمات سریع در اپلیکیشن دوربین بسیار عالی می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید:

? Should You Buy an iPhone 16

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427