لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تغییرات در تعرفه واردات تلفن های همراه و تاثیر آن بر قیمت و سهم بازار آیفون

تغییرات در تعرفه واردات تلفن های همراه و تاثیر آن بر قیمت و سهم بازار آیفون

تعرفه گمرکی برای بیشتر کالای های وارداتی تعیین کننده میزان سود فروش محصول بوده و سرنوشت عرضه کالا در بازار داخلی را به طور کامل تعیین می کند. در بازه های زمانی مشخص و به صورت دوره ای در بخشنامه هایی توسط دولت به گمرک و مبادی وارداتی کشور ابلاغ می شود. تعرفه های قبلی تعیین شده، برای آیفون هایی که اجازه ورود و رجیستری در کشور دارند مانند آیفون 12 و 13 در حدود 30 تا 40 درصد تعیین شده بود، به عنوان مثال، برای آیفون 13 پرو تعرفه واردات معادل 40 درصد و برای آیفون 13 پرو مکس معادل 35 درصد تعرفه واردات معین شده بود. 

اما این مقادیر نسبت به قبل دچار تغییرات اساسی شده است. از این رو بررسی تغییرات در تعرفه واردات تلفن های همراه و تاثیر آن بر قیمت و سهم بازار آیفون از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما در بخشنامه جدید دولتی، تعرفه واردات برای گوشی های بالای 600 دلار به طور کل معادل 15 درصد ابلاغ شده است، که تعیین این میزان از تعرفه واردات، بیشتر مدل های مجاز آیفون را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در ماه های ابتدایی سال میزان تعرفه بالای گمرکی و عدم تخصیص ارز ترجیحی موجب افزایش افسار گسیخته قیمت برخی تلفن های همراه در بازار داخلی شده بود.

تغییرات در تعرفه واردات تلفن های همراه و تاثیر آن بر قیمت و سهم بازار آیفون

با تعیین 15 درصدی تعرفه واردات گوشی های گران قیمت، به احتمال زیاد قیمت نهایی آیفون، دچار کاهش چشمگیری خواهد شد. کاهش قیمت آیفون به طور حتم تقاضا برای این گوشی را در بازار داخلی افزایش خواهد داد. مصرف کنندگانی که قبلاً به دلیل قیمت بالا از خرید آیفون امتناع می‌کردند، با کاهش قیمت به احتمال زیاد رو به خرید این گوشی فوق العاده با کیفیت خواهند آورد. این امر می‌تواند سهم بازار اپل را در کشور به طور قابل توجهی افزایش دهد.

از سوی دیگر به نقل از رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی (در تکمیل خبر مطرح شده در زمینه کاهش تعرفه واردات گوشی) گفته شده:‌ ”هزینه حقوق گمرکی گوشی های مسافری در ماه های گذشته زیاد شده بود که با پیگیری انجام شده، این هزینه در روزهای آینده کم می شود.” این نقل قول احتمال کاهش قیمت گوشی های پرچم دار نظیر آیفون را تقویت می کند.

نکته مهم اینجا است که موارد بالا به هیچ عنوان شامل گوشی های آیفون سری 14 و 15 نمی شود زیرا هنوز ورود و رجیستر این گوشی ها در داخل ممنوع می باشد. 

بیشتر این اقدامات برای جلوگیری از واردات قاچاق گوشی است که باعث افزایش بی رویه قیمت و صدمه به مصرف کننده بازار داخلی می شود. همچنین لازم به ذکر است که واردات مسافری آیفون که بیشتر برای استفاده شخصی صورت می گیرد، دارای تعرفه گمرکی 30 درصدی می باشد که برای تمامی گوشی های بالای 600 دلار تعریف شده است.

برای دسترسی به آموزش ها و اخبار جدید دنیای اپل به صفحه ما در شبکه های اجتماعی مراجعه کنید:

اینستاگرام اپل ان آی سی

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427