لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی امکانات iOS 18 برای آیفون

بررسی امکانات iOS 18 برای آیفون

با استفاده از رابط کاربری iOS 18 می توان بیش از هر زمان دیگری عملکرد گوشی آیفون را شخصی سازی کرد، این گفته اپل برای رونمایی این محصول نرم افزاری در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC24 بوده، و در این کنفرانس اپل برای دستگاه های مختلف خود انواع رابط های کاربری را رونمایی کرد و این نسل جدید از سیستم عامل ها را مجهز به سرویس های هوش مصنوعی نموده است، در ادامه به بررسی امکانات iOS 18 برای آیفون می پردازیم. سرویس هوش مصنوعی اپل که تحت عنوان Apple Intelligence از سوی اپل به صورت انحصاری توسعه یافته، گوشی های آیفون را نیز مجهز به این سرویس فوق العاده قدرتمند نموده است.

تنظیمات مربوط به Home Screen

در این نسل از رابط کاربری iOS کاربران حرفه ای می توانند فضای Home Screen خود را شخصی سازی کنند و رنگ بندی المان ها و فضای داخلی آیفون را طبق سلیقه خود تغییر دهند، در نسخه قبلی آزادی عمل کاربران در تعامل با ساختار آیکون اپلیکیشن ها بسیار محدود بود اما در نسخه جدید iOS 18 امکان داشتن چیدمان دلخواه و تعیین طیف رنگی یکپارچه برای ظاهر آیکون ها ممکن شده است تا جایی که می توان رنگ بندی ویژه برای وضعیت Dark Mode تمامی آیکون ها تعیین نمود.

بررسی امکانات iOS 18 برای آیفون

شخصی سازی Control Center

امکان مدیریت فضای Control Center در منوی کشابی در حد بی سابقه ای افزایش یافته تا جایی که به مجموعه کنترل سنتر گزینه های مربوط به اپلیکیشن ها جانبی نیز می توان اضافه شده است، تا جایی که در چند صفحه می توان تعداد زیادی از آیکون های پیش فرض را گنجاند، از طرف دیگر می توان برخی از آیکون ها را از منوی Control Center حذف کرد، همچنین می توان در صفحه Lock Screen آیکون های دلخواه را قرار داد.

بررسی امکانات iOS 18 برای آیفون

تغییرات اپ Photos

در این نسخه از رابط کاربری آیفون تغییرات زیادی در ساختار گالری تصاویر رخ داده است و به نوعی می توان گفت که یک باز طراحی کامل در ساختار این اپ رخ داده است. در اپلیکیشن Photos امکانات ویژه ای برای کنترل و سازماندهی آلبوم های عکس و روش هایی تازه برای دسترسی به تصاویر مورد علاقه کاربر فراهم آمده و می توان با سرعت بیشتری به عکس های به خصوص که در آن افراد مشخص یا مکان های بخصوصی نمایش داده شده، دست پیدا کرد. اسلایدرهایی ویژه به صورت خودکار بر اساس تاریخ، موضوع و افراد حاضر در تصاویر را می توان قسمت پایین اپلیکیشن ساماندهی کرده است.

بررسی امکانات iOS 18 برای آیفون

قابلیت های اپ Messages

در این اپ با بهره گیری از قابلیت های هوش مصنوعی می توان متن طولانی پیام را به شکلی جذاب تر خلاصه سازی کرد و از انواع ایموجی ها متناسب با پیام ارسال شده استفاده نمود و همچنین می توان جلوه های گرافیکی مختلفی را به متن در حال ارسال اضافه کرد.

هوشمند شدن سیری

اپل با بهره گیری از سرویس هوش مصنوعی Apple Intelligence که مبتنی بر مدل های زبانی ویژه می باشد و توسط  متخصصان اپل توسعه یافته، به بهترین وجه توانسته دستیار صوتی Siri را به قابلیت انجام یک مکالمه طبیعی با کاربر، (همچون اکثر چت بات های آنلاین) مجهز می سازد. و از این رو Siri به طیف وسیعی از سوالات کاربر می تواند پاسخ های هوشمندانه بدهد.

بررسی امکانات iOS 18 برای آیفون

کاربران آیفون های 15 پرو به بعد می توانند از قابلیت های دستیار صوتی هوشمند در موارد زیر بهره ببرند:

  • کاربر می تواند با دادن دستور صوتی به Siri عکسی خاص را بر مبنای المان های موجود در ظاهر عکس از درون آلبوم های Photo انتخاب کرده و فایل عکس را در ادامه دستور صوتی به پوشه ای خاص انتقال دهد یا به اشتراک بگذارد.
  • نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها را می توان با دادن دستورات خاص بر مبنای درجه اهمیت دسته بندی کرده و به کاربر نشان دهد.
  • در اپلیکیشن Messages کاربر می تواند با دادن دستوراتی به Siri تصاویر ویژه یا متناسب با متن تولید کند
  • Siri حتی می تواند در فضای Messages بر مبنای چهره مخاطب ایموجی هایی متناسب با در خواست شما تولید کند

از دیگر قابلیت های هوش مصنوعی در فضای اپلیکیشن های آیفون می توان به امکان تبدیل صدا به متن در اپلیکیشن Voice Memo و قابلیت تبدیل صدای مکالمه به متن در اپلیکیشن Phone اشاره کرد.

در کنار موارد ذکر شده قابلیت های زیر را نیز اپل به مجموعه امکانات iOS 18 افزوده است:

هوشمند شدن عملکرد اپلیکیشن Safari برای نمایش موضوعات و قسمت های مورد علاقه کاربر در صفحات وب

امکان جابجایی وجه موجود بین کیف پول دو کاربر تنها با نزدیک کردن دو گوشی به یکدیگر 

افزایش دقت نقشه های ارائه شده در فضای اپ Maps تا جایی که مسیر پیاده روی را نیز می توان تشخیص داد

هوشمند سازی امکانات ارتباطی با ایرپاد به نحوی که با حرکات سر امکان پاسخ یا رد تماس میسر شده است

رابط کاربری iOS 18 برای تمامی آیفون های XR، XS، XS Max و آیفون سری 11 تا 15 (شامل تمامی مدل ها) قابل نصب می باشد، اما قابلیت های مربوط به هوش مصنوعی تنها برای آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در دسترس خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر از سایت اپل مراجعه کنید: 

iOS 18 Preview

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت