لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون به قابلیت رونویسی صدا و خلاصه سازی متن مجهز می شود

آیفون به قابلیت رونویسی صدا و خلاصه سازی متن مجهز می شود

برخی اخبار از تلاش اپل برای قرار دادن قابلیت های فوق العاده پیشرفته در نسخه جدید سیستم عامل iOS 18 حکایت دارد، در این مقاله به بررسی احتمالات در این زمینه که آیا آیفون به قابلیت رونویسی صدا و خلاصه سازی متن مجهز می شود یا خیر می پردازیم.
یکی از زمینه هایی که به احتمال زیاد اپل روی آن متمرکز خواهد شد قابلیت تبدیل صدا به متن است که ابزاری فوق العاده برای سرعت دادن به ارسال ایمیل و نوت برداری بوده و از سوی دیگر ابزارهای را ویرایش و خلاصه سازی متن در اپلیکیشن های مختلف را در اختیار کاربر قرار دهد.
خبرگزاری AppleInsider به نقل از کارشناسان آشنا با موضوعات و رویدادهای اپل اعلام کرد: شرکت اپل به دنبال توسعه هوش مصنوعی مبتنی بر تحلیل متن می باشد و تمرکز این تغییرات نرم افزاری روی تبدیل پیام ها و مکالمات صوتی به متن و همچنین ویرایش و خلاصه سازی متن در پلتفرم های مختلف نظیر آیفون، آیپد و مک می باشد.
از این رو با توجه به گمانه زنی ها، به احتمال زیاد اپل به دنبال پیاده سازی قابلیت های هوش مصنوعی مبتنی بر متن در قالب اپلیکیشن هایی نظیر Voice Memos و Notes برای آیفون می باشد که در ماه های آینده برای بروزرسانی iOS 18 عرضه خواهد شد.

 

آیفون به قابلیت رونویسی صدا و خلاصه سازی متن مجهز می شود

نشانه های این نوع هوشمند سازی را می توان در اپلیکیشن Voice Memos و بروز رسانی های آن در نسخه های 17.5 مشاهده کرد، این اپلیکیشن که روی اکثر دستگاه های اپل قابل دسترس است می تواند یک رونوشت از صدای ضبط شده را به صورت نه چندان دقیق ارائه دهد. به نوعی می توان گفت که عملکرد این اپ بسیار مشابه با Live Voicemail خواهد بود.
از سوی دیگر قابلیت های خلاصه سازی متن و رونویسی صدا نیز قرار است به اپلیکیشن Notes اضافه شود. به گفته یکی از کارشناسان توسعه اپلیکیشن های اپل قرار است در نسخه بتا در محیط هر دو اپلیکیشن Notes و Voice Memos یک دکمه رونویسی در اختیار کاربران قرار گیرد، که شبیه به حباب های چت iMessage بوده و با زدن آن می توان ضبط صدا و تبدیل آن به متن را با سرعت بالا انجام داد این قابلیت اپ Notes گوشی را به یک ابزار قدرتمند برای نت گذاری سریع در تعامل با اپلیکیشن های مختلف تبدیل می کند.
از سوی دیگر مدیریت اپل اعلام کرد که طولانی شدن مراحل توسعه اپلیکیشن ها بر مبنای هوش مصنوعی به دلیل سنجش تمامی جنبه های امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران می باشد، نحوه عملکرد نرم افزاری هوش مصنوعی به نحوی توسط متخصصان برنامه ریزی خواهد شد که بیشتر پردازش ها روی دستگاه کاربر انجام شود، اما در صورت نیاز به پردازش های بسیار سنگین، به صورت هوشمند این نوع پردازش ها به سرورهایی منتقل شود که امنیت آنها توسط اپل تایید شده است.

همچنین برخی از اخبار نشان می دهد که اپل در حال انجام برخی از آزمایشات برای نسخه جدید سیستم عامل macOS 15 برای کامپیوترهای مک و نسخه iPadOS 18 (که معمولا هماهنگ با نسخه iOS) برای آیپد می باشد که به احتمال زیاد قرار است در اواخر سال 2024 به بازار عرضه شود.
از قابلیت های دیگری که قرار است مبتنی بر هوش مصنوعی به سیستم عامل iOS 18 اضافه شود، عملکرد دستیار صوتی سیری بر مبنای الگوریتم های هوش مصنوعی می باشد، که امکانات بی سابقه ای را به آیفون اضافه می کند.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خبرگزاری CNET در این باره به آدرس زیر مراجعه کنید:
iOS 18 AI-Transcription for Voice Memos

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427