لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تعبیه لنز با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین آیفون ۱۴ تایید شد

تعبیه لنز با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین آیفون ۱۴ تایید شد

شایعات زیادی در مورد تصمیم اپل برای استفاده از لنز با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در دوربین آیفون ۱۴ منتشر شده است و حالا مینگ چی کو تحلیلگر TF International Security این موضوع را برای بار دیگر تایید کرده است.

بر اساس گزارش تحلیلی مینگ چی کو، شرکت اپل تصمیم دارد تا تغییراتی مهم در دوربین ایفون‌های عرضه شده در طول دو سال اینده اعمال کند. در حقیقت هر دو سری ایفون ۱۴ و ۱۵ که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به بازار می‌آیند، با تغییراتی قابل توجه در کیفیت دوربین ‌همراه خواهند بود.

مینگ چی کو در ادامه تایید کرده که دست‌کم یکی از لنز‌های دوربین ایفون ۱۴ و ۱۵ با ۴۸ مگاپیکسل تولید خواهد شد و امکان تصویربرداری با کیفیت 8K را به کاربران ارائه خواهد داد. این تحلیلگر تاکید کرده که استفاده از کیفیت 8K علاوه بر فیلم‌برداری و عکاسی همراه با کیفیت بالا، برای اجرای نرم افزارهای مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز مهم خواهد بود. کما اینکه اپل در حال زمینه چینی برای معرفی و تولید هدست هوشمند خود است و احتمالا آیفون ۱۴ اولین تلفن هوشمند خواهد بود که این محصول پشتیبانی خواهد کرد. به همین دلیل اپل در تلاش است تا با تعبیه دوربین با کیفیت‌تر امکان اجرای نرم افزارهای دقیق مبتنی بر واقعیت افزوده را به کاربران این محصولات بدهد.

با وجود این مسئله مینگ چی کو ادعایی در مورد اینکه کدام یک از لنزهای دوربین آیفون ۱۴ دارای ۴۸ مگاپیکسل است سخنی به میان نیاورده است. احتمالا اپل تصمیم دارد تا لنز تله فوتو را با سنور ۴۸ مگاپیکسلی بسازد و دو لنز واید و التراواید به همان صورت قبل، یعنی ۱۲ مگاپیکسل ساخته خواهند شد. با این حال برخی از اتحلیلگران بر این باور هستند که اپل بهبود‌هایی را در دو لنز دیگر نیز ایجاد خواهد کرد.

مینگ چی کو تا پیش از این در گزارش خود اعلام کرده بود که احتمال استفاده از لنز با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در سری پروی آیفون ۱۴ وجود دارد، با این حال این موضوع را تایید نکرده بود. اما گزارش امروز حاکی از قاطعیت او در مورد تلاش اپل برای رونمایی از هدست هوشمند است.

مینگ چی کو تا پیش از این نیز احتمال تعبیه لنز‌های پریسکوپی در ایفون‌های نسل اینده را مطرح کرده بود. این احتمال در مورد آیفون ۱۳ پرو مطرح شده بود که در سال ۲۰۲۱ به حقیقت نپیوست. در این میان تحلیلگر TF International Security تاکید کرده که شرکت اپل در تلاش است تا این فناوری را در دوربین ایفون ۱۴ تعبیه کند. در صورت صحت داشتن این ادعا، آیفون ۱۴ می‌تواند امکان زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر تصویر عادی را داشته باشد و امکان ثبت تصاویر بسیار با کیفیت از راه دور را خواهد داشت.

گفتنی است که تا پیش از این تحلیلگران دیگری ادعا کرده بودند که شرکت اپل در تلاش است تا با افزایش ضخامت بخش پشتی، برآمدگی دوربین را حذف کند. این موضوع به معنای آن است که آیفون ۱۴ فضای بیشتری برای قطعات سخت افزاری خواهد داشت و احتمالا اپل علاوه بر افزایش سایز باتری، برخی از قطعات سخت افزاری بزرگ‌تر را نیز در این محصول تعبیه خواهد کرد تا امکانات بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420