لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل تولید آیفون را برای چند روز متوقف کرد

اپل تولید آیفون را برای چند روز متوقف کرد

شرکت اپل برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ اقدام به توقف تولید تلفن‌های هوشمند آیفون کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری Nikkei شرکت اپل فرایند اسمبل و تولید آیفون‌ها را متوقف کرده است. این رویداد در طول ده سال گذشته و حتی در دوره شیوع ویروس کرونا بی‌سابقه بوده است. Nikkie اعلام کرده که شرکت اپل به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده بر سر تولید قطعات در شرکت‌های عضو زنجیره تامین و محدودیت‌های مربوط به تولید انبوه محصولات در کشور چین، تصمیم به انجام چنین کاری کرده است.

این خبرگزاری البته تاکید کرده که فرایند تولید انبوه آیفون‌ها صرفا برای «چند روز» متوقف می‌شود و پس از آن شرکت اپل فرایند تولید این محصولات را از سر خواهد گرفت. این خبرگزاری توضیح داده که شرکت اپل همواره بر اساس میزان تقاضا در بازار اقدام به تولید محصولات خود می‌کند. در این میان، کاهش تقاضا به میزان غیرعادی در طول چند هفته گذشته منجر به توقف تولید این محصولات شده است.

با این حال Nikkie تاکید کرده که در سال‌های گذشته اپل معمولا در بازه زمانی مشابه میزان تولید محصولات خود را افزایش می‌داد و کارکنان کارخانه‌هایی نظیر فاکس کان مجبور به انجام اضافه‌کاری می‌کرد. این در حالی است که شرکت اپل در بازه زمانی کنونی برعکس زمان‌های مشابه، اقدام به توقف کامل تولید آیفون‌ها کرده است و این موضوع به معنای این است که کارکنان فاکس کان امکان انجام کار روی خط تولید محصولات دیگر را دارند.

یکی از دلایل اصلی این موضوع، بحران تراشه و کمبود قطعات نیمه‌هادی پردازشی است و دلیل دیگر به کمبود قطعات اصلی به کار رفته در آیفون‌ها مربوط است.

تولید انبوه آیفون ۱۳ از اکتبر ۲۰۲۱ روند نزولی داشته و حتی در ماه نوامبر نیز شرکت اپل تصمیم به افزایش تولید این تلفن‌های هوشمند نکرده بود. این موضوع نشان می‌دهد که با وجود افزایش توجه‌ها به آیفون ۱۳ و تمایل بسیاری از خریداران به این سری از تلفن‌های هوشمند، اما سری آیفون‌ ۱۳ توان مقابله با بحران‌های جهانی را نداشته است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420