لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

از آیفون ۱۴ چه می‌دانیم؟ آبان ۱۴۰۰

از آیفون ۱۴ چه می‌دانیم؟ آبان ۱۴۰۰

شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ میلادی طبق رسم همیشگی خودش از آیفون ۱۴ رونمایی می‌کند و در حال حاضر نیز تعداد شایعات منتشر شده در مورد آن محدود است. در این مطلب تصمیم داریم تا تمامی شایعاتی که از آیفون ۱۴ تا آبان ۱۴۰۰ منتشر شده است را بازگو کنیم.

در طول دو سال گذشته شرکت اپل با چالش‌های زیادی در زمینه تولید انبوه محصولات خود مواجه شده است. بحران کرونا نیز باعث شده تا بسیاری از کارکنان این شرکت به شکل محدود بر سرکارهای خود حاضر شوند و اپل امکان اعمال تغییرات زیادی در آیفون‌های ۱۲ و ۱۳ طبق آنچه تا سال گذشته‌اش شامل قابلیت‌های جذاب و تاثیرگذار بود را نداشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد که بهبود شرایط با واکسیناسیون باعث شود تا اپل در سال آینده با موفقیتی قابل توجه در زمینه طراحی و توسعه آیفون‌ها مواجه شود و برای بار دیگه امکانات زیادی را در این محصولات اعمال کند.

در ادامه این مطلب برخی از شایعاتی که تاکنون در مورد تاچ آیدی آمده را بررسی خواهیم کرد.

طراحی بدون پورت آیفون ۱۴

اپل احتمالا تصمیم دارد تا آیفون ۱۴ را بدون پورت لایتنینگ تولید کند. در این میان دو سناریو برای اپل در زمینه حذف لایتننینگ در آیفون ۱۴ وجود دارد:

  • اپل ممکن است با حذف درگاه لایتنینگ، از درگاه USB-C که استانداردتر هست استفاده کند. اتحادیه اروپا نیز تا پیش از این نیز به اپل و شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند هشدار داده بود که باید از درگاه استاندارد USB-C استفاده کنند.
  • اپل همچنین ممکن است درگاه را به طور کامل از آیفون ۱۴ حذف کند، تا پیش از این نیز شرکت با دو اقدام خود به این موضوع دامن زده بود. تولید مگ سیف برای شارژ باتری آیفون یکی از دلایلی است که احتمال حذف درگاه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این اپل تاپیش از این اپل واچ سری ۷ را نیز به طور کامل بدون پورت طراحی کرده بود که این مسئله نیز احتمال گسترش رابط عیب‌یابی تمام بی‌سیم به آیفون‌ها را نیز قوی‌تر کرده بود.

حذف ناچ از آیفون ۱۴

شایعات منتشر شده حاکی از آن است که شرکت اپل تصمیم دارد تا دست‌کم برای مدل‌های میان رده آیفون ۱۴ ناچ را حذف کند و از طراحی حفره بهره ببرد. طراحی حفره یا Punch Hole تا پیش از این نیز در تلفن‌های هوشمند سامسونگ دیده شده است.

 از آیفون ۱۴ چه می‌دانیم؟ آبان ۱۴۰۰

با توجه به این موضوع، آیفون ۱۴ با سایز ۶.۱ اینچ احتمالا بدون ناچ عرضه خواهد شد و فیس آیدی هم از آن حذف می‌شود. با این حال این پیش بینی می‌شود که شرکت اپل با حذف ناچ، تاچ آیدی را به برخی از مدل‌های تلفن هوشمند خود بازگرداند.

این شایعات توسط مینگ چی کو و مارک گورمن از تحلیلگران سرشناس شرکت اپل تایید شده است.

اپل با حذف ناچ برخی از سنسورهای تعبیه شده در آن را حذف یا جای آن‌ها را تغییر خواهد داد. این سنسورها شامل این موارد هستند:

  • سنسور مادون قرمز
  • سنسور تشخیص شناور بودن
  • سنسور تشخیص فاصله
  • سنسور تشخیص نور محیط
  • اسپیکر مکالمه
  • میکروفن
  • دوربین جلویی
  • انتقال دهنده نقاط مادون قرمز یا Dot Projector برای فیس آیدی

بازگشت تاچ آیدی

یکی دیگر از تغییراتی که در آیفون ۱۴، به‌خصوص آن مدل‌هایی که بدون ناچ طراحی می‌شوند قرار است اعمال شود، مربوط به بازگشت تاچ آیدی است. حذف ناچ طبیعتا باعث حذف فیس آیدی می‌شود و برای بار دیگر احتمالا تاچ آیدی بازخواهد گشت. البته سنسور تاچ ایدی بعید است تا پیش از سال ۲۰۲۳ میلادی روی نمایشگر بیاید و احتمالا اپل سنسور تشخیص اثر انگشت را همانند آیپد‌ها روی دکمه پاور قرار خواهد داد.

حذف برامدگی دوربین و بهبود کیفیت آن

از آیفون ۱۴ چه می‌دانیم؟ آبان ۱۴۰۰

اپل احتمالا با حذف برامدگی دوربین که سال‌ها است در طراحی این تلفن‌های هوشمند استفاده کرده، تغییراتی ویژه را در توسعه و طراحی آیفون‌های جدید ایجاد می‌کند که بر اساس آن بدنه آیفون به صورت یکپارچه توسعه داده می‌شود. علاوه بر این شرکت اپل احتمالا با حذف این فرایند اقدام به تعبیه سنسورهای باکیفیت‌تر و البته بزرگ‌تر خواهد کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420