لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رابط‌ کاربری اپلیکیشن‌های گوگل آیفون بهبود میابد

رابط‌ کاربری اپلیکیشن‌های گوگل آیفون بهبود میابد

اخیرا تغییراتی برای ارائه بهتر رابط کاربری اپلیکیشن‌های گوگل در آیفون ایجاد شده است. تصمیم‌گیری برای  این تغییرات اوایل امسال توسط طراحان شرکت گوگل برای توسعه اپلیکیشن‌ها در آی او اس گرفته شده است.

اپلیکیشن‌های گوگل در آیفون به لحاظ ظاهر و عملکرد همواره مشابه اپلیکیشن‌های همتای خود در اندروید بوده‌اند. گرچه این حق شرکت گوگل بوده و به نوبه خود خوب است، ولی طرفداران اپل نسبت به هماهنگ نبودن اپلیکیشن‌های گوگل در پلتفرم آی او اس ناراضی بوده که همین امر منجر به ایجاد تجربه کاربر ناسازگار بین مشتریان اپلیکیشن‌های اپل و شخص ثالث شده بود.

پشت صحنه این امر، اعتقاد گوگل به اشتراک گذاری اجزای رابط کاربری در سرتاسر پلتفرم خود بوده، همچنین ساختن کتابخانه خود با تکمیل شکاف‌های مجموعه رابط کاربری برای ایجاد اپلیکیشن در چارچوب اپل بوده است.

Jeff Verkoeyen  سرپرست مهندسی کارکنان در بخش طراحی گوگل برای پلتفرم اپل در توییتی به این موضوع اشاره کرده است. او گفته که همه این موارد در نهایت به عنوان اجزای لازم برای پلتفرم آی او اس اوپن سورس شده تا به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث اجازه دهد که اجزای کاربری مورد استفاده در نرم‌افزارهای قابل اجرا روی آیفون و آیپد مثل دکمه‌های عملکردی و اسنک‌بارها را به کار ببرند.

گوگل با شروع سال ۲۰۲۱، یک ارزیابی عمیق برای ارائه تجربه عالی اپلیکیشن‌های خود در پلتفرم‌های اپل را شروع کرد. گرچه برای ساختن یک تجربه مناسب و هماهنگ با یک سوال اساسی مواجه بودند که این تغییر الزاما باید متناسب با یک سیستم طراحی عمومی ارائه شود یا اینکه احتمالا می‌توان به سادگی و با استفاده از راه حل‌های موجود در پلتفرم اپل این تغییرات را ایجاد کرد؟

گوگل در نهایت راه دوم را انتخاب کرد، زیرا مجموعه رابط کاربری اپل برای رفع نیازهای داخلی به قدر کافی بالغ شده و این شرکت مجبور نبود اکثر اجزای سفارشی که در طول سال‌ها ایجاد شده مثل منوها و لیست‌ها را حفظ کند. در عوض با به کار بردن کنترل‌های استاندارد و سایر فاکتورها، ظاهر اپلیکیشن‌های گوگل در آیفون و پلتفرم آی او اس حفظ می‌شود.

همچنین گوگل در ماه جولای به عنوان بخشی از این تغییر، کتابخانه‌های Material آی او اس را حفظ کرد، ولی انتشار نسخه‌های جدید و رفع اشکال‌ها محدود شده و اسناد پشتیبانی و مخصوص توسعه‌دهندگان آن آپدیت نمی‌شوند.

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420