Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
iFixit در مورد اسکرول ژله‌ای آیپد مینی ۶ توضیح داد 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

iFixit در مورد اسکرول ژله‌ای آیپد مینی ۶ توضیح داد

iFixit در مورد اسکرول ژله‌ای آیپد مینی ۶ توضیح داد

روز گذشته شرکت اپل پدیده اسکرول ژله‌ای آیپد مینی ۶ را امری طبیعی خواند و حالا وب سایت iFixit در مورد اسکرول ژله‌ای آیپد مینی ۶ توضیحاتی را ارائه داده است.

iFixit اعلام کرده که اسکرول ژله‌ای یک مشکل عمده در نمایشگرهای ۸.۳ اینچی آیپد مینی ۶ به حساب نمیاید و مربوط به رفرش ریت نمایشگر نیست. این وب سایت تاکیید کرده که پدیده یاد شده به دلیل نحوه رفرش شدن نمایشگر از یک گوشه به گوشه دیگر است که باعث می‌شود تا یک الگوی موج شکل ایجاد شود و به یک‌باره کاربر با حرکاتی شبیه به ژله مواجه شود. در آیپد مینی مسیر اسکن و تازه‌سازی محتوای نمایشگر به برد کنترلی و دراور‌های نرم افزاری مربوط به صفحه نمایش مربوط است و این موضوع صرفا در برخی از این دستگاه‌ها آن هم در زمان استفاده در حالت عمودی ایجاد می‌شود.

آیپد مینی دارای یک برد کنرلی است که به صورت عمدی و در بخش سمت چپ دستگاه قرار گرفته است. این برد عامل اصلی اسکرول ژله‌ای در دستگاه‌های جدید است. این در حالی است که ایپد ایر که با طراحی مشابه سال گذشته آماده عرضه شد، به دلیل قرار گرفتن برد کنترلی در بالاترین قسمت تبلت، با این مشکل مواجه نبود.

زمانی که کاربر به صورت عمودی اسکرول می‌کند، در حقیق در حال تغییر و تازه‌سازی نمایشگر موازی با خطوط پیکسل‌ها است، از طرف دیگر برد کنترلی به درستی فرمان رفرش را با سرعت قابل قبول به نمایشگر نمی‌دهد که همین موضوع باعث ایجاد پدیده اسکرول ژله‌ای می‌شود. قرار گرفتن ناصحیح جایگاه برد کنترلی باعث شده تا تاثیر اسکرول کردن کاربر با کمی تاخیر به یک فرمان قابل اجرا از طرف برد کنترلی به نمایشگر تبدیل شود.

iFixit تاکیید کرده که البته این پدیده در تمامی دستگاه‌ها وجود دارد، اما مدت زمان تاخیر آنقدر کم است که کاربر متوجه این تغییر نمی‌شود. شرکت‌های تولید کننده محصولات الکترونیکی معمولا ردیف پیکسل‌ها را در مسیری قرار می‌دهند که کاربر از آن کمتر استفاده می‌کند تا این اسکرول ژله‌ای به چشم نیاید. به عنوان مثال تلفن‌های هوشمند معمولا در حالت عمودی و مانیتورهای کامپیوترها در حالت افقی استفاده می‌شوند به همین دلیل نیز مسیر پیکسل‌ها در ردیف مخالف قرار می‌گیرند.

در این میان آیپد مینی ۶ به گونه‌ای طراحی شده که استفاده پیش‌فرض از آن در حالت افقی باشد، همین موضوع در کنار تاخیر قابل توجه برد کنترلی باعث شده تا اسکرول ژله‌ای به شکلی محسوس به چشم کاربران بیاید.

این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که شرکت اپل روز گذشته پدیده‌ی اسکرول ژله‌ای در آیپد مینی ۶ را طبیعی خواند در عین حال به کاربران اعلام کرد که در صورت عدم رضایت از این موضوع می‌توانند آیپد مینی ۶ را تا ۱۴ روز پس از خرید از اپل استورهای رسمی، پس دهند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420