لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جک 3.5 میلی متری در آیپد مینی 6 حذف شد

جک 3.5 میلی متری در آیپد مینی 6 حذف شد

با حذف  جک ۳.۵ میلی متری از آیپد مینی 6 تنها آیپد شرکت اپل که دارای این درگاه ارتباطی صدا است، آیپد نسل ۹ خواهد بود.

نسل قبلی تبلت‌های کوچک شرکت اپل یعنی آیپد مینی 5 که در سال 2019 عرضه شد مجهز به جک هدفون در قسمت بالای دستگاه بود، در حالی که اپل جک 3.5 میلی متری را از آیپد مینی 6 حذف کرد. استفاده از طراحی جدید و منحصر به فرد در این محصول باعث شده تا شرکت اپل همانند آیپد پرو و آیپد ایر درگاه هدفون را از این محصول حذف کند.

آیپد مینی 6 بدون جک هدفون، از هدفون‌های مجهز به بلوتوث یا هدفون‌های با قابلیت اتصال به پورت USB-C دستگاه پشتیبانی می‌کند.

اپل اکنون جک 3.5 میلی متری هدفون را از همه دستگاه‌های با سیستم عامل آی او اس به جز آیپد ارزان قیمت و آیپاد تاچ خود حذف کرده است، این دستگاه‌ها احتمالا به تدریج از رده خارج خواهند شد و کمترین به‌روز رسانی را دریافت خواهند کرد.

آیپد نسل 9 با اندازه 10.2 اینچ که هفته گذشته معرفی شده، همچنان مجهز به جک هدفون در سمت چپ بالای دستگاه است و این محصول تنها آیپدی است که باید جک هدفون داشته باشد. این آیپد مخصوص کارهای نیمه حرفه‌ای، به خصوص دانشجویان عرضه شده و یک محصول میان رده به حساب می‌آید. با وجود این توصیف‌ها منطقی به نظر می‌رسد که جک هدفون در آن قرار داشته باشد، زیرا دانش آموزان می‌توانند به راحتی از هدفون‌های مختلف بدون محدودیت و پرداخت هزینه بیشتر استفاده کنند.

گرچه اپل جک هدفون را از همه دستگاه‌های آی او اس خود حذف کرده، ولی مک‌های اپل از جمله آخرین مدل‌های مک M1 همچنان مجهز به جک هدفون هستند. هنوز معلوم نیست که اپل قصد دارد جک هدفون را از مک حذف کند، اما بررسی قطعات سخت افزاری و برد مداری مک نشان ‌دهنده آن است که اپل دست کم برای چند سال آینده این درگاه را حفظ خواهد کرد.

اپل با عرضه آیفون 7  جک هدفون را از سری تلفن‌های هوشمند جدید خود حذف کرد. هدف اپل از این کار کاهش درگاه‌های مختلف بود تا جای بیشتری برای سایر اجزاء دستگاه ایجاد شود، همچنین با حذف آن، قابیلت مقاومت به آب را در آیفون‌ها بهبود بخشید.

در واقع اپل در طول سال‌ها آیپدها و آیفون‌ها را باریک‌تر و جمع و جورتر طراحی کرده و با افزودن قابلیت‌های بیشتر، دیگر جایی برای جک هدفون باقی نمانده است.

اکنون با وجود ایرپادها و هدفون‌های بی‌سیم مبتنی بر بلوتوث، کاربران آی او اس دیگر به جک هدفون اهمیتی نمی‌دهند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420