لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

توسعه‌دهندگان پابجی از اپل و گوگل شکایت کردند

توسعه‌دهندگان پابجی از اپل و گوگل شکایت کردند

توسعه‌دهندگان بازی پابجی به تازگی از شرکت اپل و گوگل به خاطر عدم ایجاد فضای امن رقابتی شکایت کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز شرکت Krafton توسعه‌دهنده بازی پابجی اعلام کرده با وجود درخواست‌های متعدد شرکت اپل و گوگل اقدامی برای حذف بازی‌های کلون شده از پابجی را در اپ استور و پلی استور نکرده‌اند. در این پرونده حقوقی شرکت Garena متهم به توسعه کلون بازی پابجی به نام Free Fire و Free Fire Max شده است. این شرکت در سنگاپور تاسیس شده و بعدها به آمریکا انتقال پیدا کرده است. اپل و گوگل به انتشار نسخه‌ای از بازی پابجی که آشکارا کپی کاری شده متهم شده‌اند. اپل و گوگل با وجود اذعان به نقض کپی رایت از طرف توسعه دهندگان این بازی‌ها و درخواستهای متعددی که توسعه‌دهنده پابجی داده اقدامی به حذف این بازی نکرده‌اند.

در متن شکایت آمده که اپل و گوگل با انفعال در حذف این بازی به توسعه‌دهندگان آن کمک کرده‌اند تا صدها میلیون نسخه از این بازی کپی شده را بین گیمرها عرضه کنند و صدها میلیون دلار به جیب بزنند. این موضوع همچنین باعث شده تا شرکت اپل و گوگل نیز بتوانند مقدار قابل توجهی درآمدزایی از طریق ارائه پلتفرم دانلود ایجاد کنند.

بازی‌های توسعه داده شده توسط Garena بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر به صورت روزانه دارد . در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز درآمد قابل توجهی به صورت جهانی از طریق این شرکت به دست آمده است.

اپل در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ اذعان کرد که بازی Free Fire قوانین کپی رایت را نقض کرده و یک کپی کامل از بازی پابجی به حساب می‌آید؛ اما با وجود این ادعا اپل اقدامی برای حذف این بازی از اپ استور نکرد.

این پرونده حقوقی اخیر در تلاش است تا غرامت مربوط به توقف کسب و کار توسعه‌دهندگان پابجی و امکان اجرای بازی‌های غیرقانونی روی دستگاه‌های مبتنی بر آی او اس، ایپد او اس و اندروید را محدود کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427