لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

در کنفرانس سپتامبر 2024 اپل چه محصولاتی رونمایی خواهد شد

در کنفرانس سپتامبر 2024 اپل چه محصولاتی رونمایی خواهد شد

شرکت Apple مطابق رسم هر ساله خود در ماه سپتامبر کنفرانس رونمایی از آخرین نسل تلفن همراه iPhone خود برگزار می کند. این کنفرانس همیشه از طریق وبسایت اپل ان آی سی به صورت زنده پوشش داده می شود و آخرین فناوری های مربوط به تلفن های همراه را به کاربران حرفه ای و طرفداران محصولات خود معرفی می کند. در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که، در کنفرانس سپتامبر 2024 اپل چه محصولاتی رونمایی خواهد شد.

در طی ده سال اخیر اپل در این کنفرانس همراه با معرفی جدید ترین نسل از گوشی های آیفون، تجهیزات جانبی و دستگاه هایی را که به لحاظ سخت افزاری همگام با این تلفن هوشمند توسعه داده را نیز رونمایی می کند، اپل همچون سایر رقبای خود ساعت هوشمند ( Apple Watch ) و هندفری بلوتوثی ( AirPods ) را نیز همراه با آیفون به صورت انحصاری طراحی و تولید می کند این دو دسته از محصولات اپل با نام های تجاری ویژه توسط اپل به بازار عرضه می گردد.

اپل واچ که عنوان تجاری ساعت هوشمند اپل است و ایرپاد که قدرتمند ترین هندزفری بلوتوثی اپل به حساب می آید، دو محصول انحصاری اپل هستند که هر ساله همراه با گوشی آیفون به دنیای دیجیتال معرفی می شوند. 

در سال میلادی جاری تمامی کاربران و طرفداران محصولات اپل انتظار رونمایی از نسل شانزدهم گوشی های آیفون را می کشند این در حالی است که به همراه این محصول دهمین نسل اپل واچ نیز رونمایی خواهد شد. همچنین برخی گمانه زنی ها حاکی از رونمایی نسل چهارم ایرپاد در جریان کنفرانس سپتامبر  2024 می باشد.

در ادامه به معرفی دقیق تر محصولاتی می پردازیم که در جریان کنفرانس سپتامبر 2024 (شهریور 1403) رونمایی خواهند شد و پیش بینی هایی که در مورد مشخصات فنی هر کدام از آنها صورت گرفته را بررسی می کنیم:

در کنفرانس سپتامبر 2024 اپل چه محصولاتی رونمایی خواهد شد

آیفون 16:

مدل پایه ای آیفون سری 16 همچون سری های قبلی در دو مدل پایه و پلاس به بازار عرضه خواهد شد. ابعاد صفحه نمایش آیفون در دو مدل پایه و پلاس بنا بر آنچه در گذشته اپل طراحی و تولید شده به ترتیب با ابعاد 6.1 و 6.7 اینچ تولید خواهد شد. از طرف دیگر ممکن است اپل در مورد عرضه مدل پلاس تغییر رویه دهد و این دسته از گوشی آیفون را با مدل اولترا جایگزین کند. در صورت عرضه مدل اولترا ابعاد صفحه نمایش آن بزرگتر و شاید به اندازه مدل های پرو مکس باشد.

تفاوت احتمالی دیگر در این مدل ساختار ماژول دوربین است که همانند سری 12 به صورت خطی و نه مورب، چیدمان دو دوربین Wide و Ultra Wide این محصول را شکل خواهد داد. همچنین هر کدام از دو دوربین این محصول به احتمال زیاد مجهز به لنز هایی با طراحی متفاوت و قدرت فوکوس بیشتر نسبت به نسل های قبلی خواهند بود. از سوی دیگر افزودن قابلیت های بیشتر به دکمه Action Button مانند ضبط ویدئو زمانی که گوشی در حالت افقی است و دکمه Action را فشار می دهید، از جمله قابلیت های سخت افزاری آیفون 16 خواهد بود.

از سوی دیگر باید انتظار داشت که اپل نسل شانزدهم گوشی های آیفون را به جدید ترین نسل از پردازنده های سری A خود یعنی پردازنده A18 مجهز کند، این پردازنده که احتمالا در دو کلاس A18 و A18 Pro عرضه می گردد، بسیاری از قابلیت هایی که در زمینه هوش مصنوعی اپل برای سیستم عامل iOS 18 توسعه داده، را پشتیبانی خواهد کرد. 

در کنفرانس سپتامبر 2024 اپل چه محصولاتی رونمایی خواهد شد

آیفون 16 پرو:

مدل های پرو و پرو مکس آیفون 16 مجهز به فریم تیتانیومی اما با رنگ بندی متفاوت تری نسبت به سری 15 به بازار عرضه خواهد شد. لنز های به کار رفته در مجموعه دوربین سه گانه این محصول به احتمال زیاد از استثنایی ترین تکنولوژی برای فوکوس دقیق تر، زوم بیشتر با وضوح فوق العاده همچون دو سری 14 و 15 می باشد. همچنین گفته می شود که رنگ برنزی به مجموعه رنگ های بدنه آیفون پرو افزوده خواهد شد.

پیش بینی های دیگر در مورد آیفون 16 حاکی از این موضوع است که آیفون 16 پرو با ابعاد 6.3 اینچ و آیفون 16 پرو مکس با ابعاد 6.9 اینچ به بازار عرضه خواهد شد که بزرگترین ابعاد را در مقایسه با سری های قبلی خواهد داشت. از سوی دیگر سری پرو آیفون 16 مانند نسل قبلی مجهز به دکمه Capture برای تصویر برداری سریع نیز باشد. 

مطابق آنچه از سوی کارشناسان محصولات اپل درباره ی سری شانزدهم آیفون های پرو گفته شده این سری از گوشی ها به احتمال زیاد برای بالاترین سطح از پردازش در هماهنگی با سرویس های نرم افزاری هوش مصنوعی اپل طراحی و تولید خواهند شد, از این نظر کارشناسان پیش بینی می کنند آیفون 16 پرو با پردازنده A18 Pro عرضه خواهد شد، که بالاترین سازگاری را با ساختار نرم افزاری iOS 18 و قابلیت های هوش مصنوعی Apple intelligence را دارد. 

در کنفرانس سپتامبر 2024 اپل چه محصولاتی رونمایی خواهد شد

اپل واچ X:

امسال دهمین سال رونمایی اولین نسل ساعت هوشمند اپل تحت عنوان Apple Watch می باشد، از این رو اپل قصد دارد این نسل ساعت هوشمند خود را تحت عنوان اپل واچ سری X به بازار عرضه کند. بسیاری از کارشناسان می گویند اپل در این مدل از ساعت های هوشمند خود تغییرات اساسی را انجام خواهد داد که شامل کاهش ضخامت ساعت و تغییر اساسی در ساختار سخت افزاری و جنس قاب ساعت می شود.

همچنین به احتمال زیاد اپل از یک بند مگنتی جدید با ساختار اتصالی متفاوت رونمایی خواهد کرد که ظاهر و جلوه ای فوق العاده جذاب را نسبت به نسل های قدیم اپل واچ خواهد داشت. از سوی دیگر تمامی قابلیت هایی که برای سنجش پارامتر های مربوط به سلامت کاربر ضروری است (همانند نسل های قبلی اپل واچ) در این محصول جای خواهد گرفت.

در کنفرانس سپتامبر 2024 اپل چه محصولاتی رونمایی خواهد شد

ایرپاد نسل 4:

یکی از محصولاتی که به احتمال خیلی زیاد اپل در کنفرانس سپتامبر و پس از مدت ها انتظار رو نمایی خواهد کرد، ایرپاد نسل 4 می باشد. ویژگی هایی که کارشناسان برای این نسل از Airpod پیش بینی می کنند شامل استفاده از پیشرفته ترین سیستم Noise Cancellation می باشد (که در ایرپاد پرو نسل 2 نیز مورد استفاده قرار گرفت) و مورد بعدی طراحی جدید ساختار گوش ها با وزن کمتر و ساقه های کوتاه تر است که جذابیت استفاده از ایرپاد را خیلی بیشتر از نسل های قبلی آن می سازد.

به احتمال زیاد اپل مانند سایر محصولات خود که در طی یکسال اخیر عرضه نموده، این نسل از ایرپاد را نیز مجهز به پورت ورودی USB-C برای شارژ سازد. از سوی دیگر احتمالا این نسل از ایرپاد علاوه بر رنگ سفید با رنگ مشکی نیز عرضه خواهد شد که اولین ایرپاد با رنگی غیر سفید به حساب خواهد آمد.

همچنین برخی گمانه زنی ها حاکی از این موضوع است که احتمالا اپل روی بدنه ایرپاد نسل 4 یک نمایشگر کوچک برای کنترل موزیک در حال پخش و دریافت یا رد تماس تعبیه خواهد کرد. عملکرد این نمایشگر همانند آیپادهای ( iPod ) قدیمی خواهد بود و فضای اپلیکیشن پخش موزیک نظیر Apple Music را به صورت مختصر برای کاربر به نمایش می گذارد. 

کنفرانس سپتامبر 2024 به صورت زنده و توسط حرفه ای ترین مجریان به زبان فارسی و از طریق اینستاگرام اپل ان آی سی و وبسایت اپل ان آی سی برای طرفداران محصولات اپل قابل مشاهده خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه برنامه کنفرانس اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Apple’s 2024 Event Plans

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427