لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24

رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24

اپل در این رویداد که یکی از طولانی ترین کنفرانس های توسعه دهندگان جهانی یا WWDC بود، مجموعه وسیعی از محصولات نرم افزاری خود را به دنیای فناوری اطلاعات معرفی نمود. در این کنفرانس اپل مجموعه ی کاملی از رابط های کاربری و سیستم عامل های مرتبط با پلتفرم های مختلف نظیر آیفون، آیپد و مک را با جزئیات دقیق به مخاطبان خود معرفی نمود. و در بخش دوم این کنفرانس به رونمایی از اولین نسخه سرویس هوش مصنوعی اپل یعنی Apple Intelligence پرداخت. شرکت اپل در این بخش ابعاد جدیدی از کارایی هوش مصنوعی برای عملکرد اپلیکیشن ها به شکلی کاملا کاربردی و نوآورانه را معرفی کرد به نحوی که نظر طرفداران محصولات اپل و علاقه مندان به فناوری AI بار دیگر به سمت محصولات اپل جلب شد، در ادامه به بررسی آنچه در رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24 گذشت، می پردازیم.

در بخش اول رویداد WWDC24 ابتدا مدیران و متخصصان اپل به معرفی نسخه دوم رابط کاربری اپل ویژن پرو پرداخته و در ادامه نسل جدید سیستم عامل آیفون یعنی iOS 18 معرفی شد و در بخش بعدی کنفرانس 11 watchOS که به صورت متعامل با آیفون رابط کاربری اپل واچ را مدیریت می کند معرفی شد و در ادامه 18 iPadOS و 15 macOS با ویژگی های فوق العاده جذاب و جدید به صورت مفصل بررسی و  معرفی شدند. در نهایت به صورت کاملا کاربردی و مفصل به معرفی قابلیت های هوش مصنوعی در پلتفرم های گوناگون پرداخته می شود.

اپل در بخش های مختلف کنفرانس WWDC موارد زیر را رونمایی کرد:

VisionOS 2

قابلیت های گرافیکی فوق العاده ای به رابط کاربری اپل ویژن پرو اضافه شده، که از آن جمله می توان به نمایش عکس در قالب لایه های سه بعدی که جذابیت نمایش تصاویر را در اپل ویژن پرو دو چندان می سازد، قابلیت فوق العاده جذاب دیگر ارائه تصویر سه بعدی از مخاطب در حال چت از  زوایای مختلف می باشد، به شکلی که کاربر احساس نزدیک تری به مخاطب خود داشته باشد. از دیگر ویژگی های سیستم عامل VisionOS می توان به قابلیت کنترل بخش های مختلف فضای ویژن پرو با استفاده از جسچرهای بیشتر اشاره کرد و قدرتمند تر شدن قابلیت های گرافیکی محصول، که امکان ارائه پنجره های بسیار وسیع در اطراف کاربر با کیفیت گرافیکی 4K را در زمان کار با اپ های مختلف فراهم می آورد که این موضوع تعامل اپل ویژن پرو با پلتفرم هایی مختلف نظیر مک بوک را بسیار جذاب تر می سازد.

رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24

همچنین به اپلیکیشن Final Cut Pro نیز امکانات فوق العاده ای برای ویرایش Spatial Video (ویدئو های فضایی )افزوده شده تا از منابع مختلف نظیر آیفون های پرو نسل جدید ویدئو های باکیفیت را دریافت و ویرایش کرده و به بهترین شکل بتوان ویدئو هایی فوق العاده جذاب و با کیفیت را در فضای ویژن پرو به استراک گذاشت .اپل در این کنفرانس مجموعه ای از اپلیکیشن های اختصاصی با قابلیت های ویژه سه بعدی در زمینه سرگرمی و FaceTime را در دسترس کاربران قرار داده است.

امکانات iOS 18

با استفاده از رابط کاربری iOS 18 می توان بیش از هر زمان دیگری عملکرد گوشی آیفون را شخصی سازی کرد. همچنین با استفاده از قابلیت هایی  Apple Intelligence که به این سیستم عامل افزوده شده، کاربر می تواند به نحوی بسیار هیجان انگیز و بی سابقه با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کرده و لحاظات مورد علاقه خود را ثبت و به شکلی بسیار جذاب آنها را به نمایش بگذارد.

رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24

امکان ارائه متن های بسیار جذاب و خلاصه سازی شده در محیط اپ هایی چون Notes و iMessage و همچنین سرویس های ویرایش و دسته بندی هوشمند عکس، فضای اپلیکیشن Photos را به یک محیط فوق العاده جذاب برای دسترسی به آلبوم های شخصی و همین طور داشتن بهترین خروجی از مجموعه تصاویر شخصی تبدیل نموده است. از طرف دیگر امکان تعیین نوع رنگ آیکون ها برای تمام اپلیکیشن ها و تغییر رنگ آیکون ها در وضعیت Dark Mode از جمله جذاب ترین امکانات گرافیکی رابط کاربری iOS 18 می باشد، در بخش Control Center نیز تغییراتی ایجاد شده و طیف وسیعی از گزینه ها در دسته بندی منو ها قابل دسترس است. گزینه های مختلف را نیز می توان در گروه بندی های منوی کشابی جای داد تا دسترسی سریعتر به برخی تنظیمات خاص آسان تر گردد.

به اپلیکیشن Messages نیز قابلیت پاسخ از طریق ایموجی های کاملا هوشمند با رنگ بندی و گرافیک جذاب تر نیز اضافه شده و می توان با افکت های خاص پیام متنی را ارسال کرد، همچنین قابلیت فوق العاده جذاب دیگر امکان زمان بندی ارسال پیام است که با تنظیم یک تایمر روی پیام این فرایند را می توان کنترل کرد.

از جمله قابلیت های امنیتی در فضای iOS 18 امکان قفل کردن اپلیکیشن ها با استفاده از FaceID بوده تا بتوان دسترسی به برخی از اپلیکیشن ها را تنها با مجوز کاربر کنترل کرد.

اپ Maps مجهز به نقشه های توپو گرافیک با جزییات بسیار بالا شده تاجایی که مسیر های پیاده روی را به صورت دقیق بتوان شناسایی کرد.

11 watchOS

نسل یازدهم سیستم عامل اپل واچ که در پی معرفی iOS 18 توسط متخصصان اپل معرفی شده است، قابلیت های پایش سلامت و ثبت فعالیت های روزانه را به صورتی بسیار دقیق تر نسبت به نسل های قبلی انجام داده، برای این منظور اپ جدید Vitals معرفی شده که می تواند به بهترین نحو وضعیت سلامت بدن را در بازه های زمانی مختلف پایش کرده و نتایج مناسب را ارائه دهد.

رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24

watchOS 11 ویجت های کاربردی را با توجه به فعالیت شما به صورت هوشمندانه به صفحه اصلی اضافه می کند و در قالب Summery اپ آیفون، مجموعه ای از نمودار های جامع را در یک صفحه به کاربر گزارش می دهد.

انتخاب بهترین عکس از مجموعه عکس های شخصی شما در آیفون به عنوان پس زمینه اپل واچ و ویرایش هوشمند عکس انتخاب شده از جمله جذابیت های نسل جدید اپل واچ می باشد.

قابلیت های 18 iPadOS

در بخش رونمایی از قابلیت های iPadOS، اپل بیشتر ویژگی های جدید iOS 18 را نیز برای رابط کاربری آیپد به صورت مشترک می توان مشاهده کرد. همچنین بیشتر قابلیت هایی که از طریق هوش مصنوعی به iOS اضافه شده به صورت مشترک و هماهنگ نیز به نسل هجدهم سیستم عامل آیپد اضافه شده است، اما مهمترین تغییر در این نسل از رابط کاربری اضافه شدن ماشین حساب هوشمند به مجموعه اپلیکیشن های آیپد می باشد، از طرف دیگر قابلیت هایی در هماهنگی با اپل پنسل پرو به آیپد اضافه شده که از آن به ویرایش متن یادداشت ها و FreeForms برای کارهای روزانه می توان اشاره کرد،همین طور امکان تبدیل نوت به دست نوشته منظم در اپ Notes با اپل پنسل نیز به بهترین شکل ممکن شده است، بدین ترتیب دست خط کاربر به صورت اتوماتیک توسط iPadOS اصلاح شده و کل نوشته ها در یک خط منظم قرار می گیرد.

رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24

اپ جدید و جذابی که با استفاده از قابلیت های آیپد پروهای نسل جدید و اپل پنسل پرو به مجموعه iPadOS 18 اضافه شده، اپلیکیشن Math Notes است. این اپلیکیشن به شکل کاملا هوشمند المان های ریاضیاتی همچون اعداد، پارامتر ها و متغییر ها را در قالب نوت های گذاشته شده توسط کاربر تشخیص می دهد و هر نوع معادله ریاضیاتی و خروجی عملیات های ساده تا پیچیده ریاضیاتی را با سرعتی بالا پردازش نموده (و متناسب با المان های یادداشت شده) به کاربر نشان می دهد، همچنین روی خروجی های ارائه شده می توان رسم نمودار را داشت که جهت نمایش گرافیکی بهتر پاسخ ها بسیار کاربردی است.

معرفی macOS 15

نسل پانزدهم سیستم عامل مک تحت عنوان sequoia در اختیار کاربران کامپیوتر های رومیزی مک و مک بوک ها قرار گرفت. مهمترین قابلیت این نسخه از رابط کاربری مک، آیفون میرورینگ می باشد که به صورت کاملا داینامیک صفحه نمایش آیفون را در فضای کامپیوتر به نمایش گذاشته و امکان کنترل فضای داخلی آیفون با استفاده از مجیک موس و ترکپد را برای کاربر ممکن می سازد. این در حالی است که ممکن است آیفون کاربر در وضعیت استندبای قرار داشته باشد. همچنین در فضای این رابط کاربری به نحو بهتری می توان چیدمان صفحات برنامه های مختلف را بهتر از قبل مدیریت کرد.

رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24

از سوی دیگر برای مدیریت بهتر مجموعه پسوردها در ارتباط با اپلیکیشن ها و پلتفرم های مختلف، اپ Passwords در قالب macOS 15 عرضه شده تا به صورت کاملا امن نام های کاربری و پسورد های کاربر را به صورت یکپارچه نگهداری کند.

سرویس هوش مصنوعی Apple Intelligence

اپل در بخش انتهایی کنفرانس WWDC24 از سرویس هوش مصنوعی خود که مبتنی بر مدل های زبانی بزرگ توسط متخصصان و برنامه نویسان توسعه یافته و به صورت کاملا سازگار با پردازنده های پیشرفته اپل ارائه شده است. در این مدل پردازش های مربوط به هوش مصنوعی به صورت کاملا امن روی دستگاه و یا ساختار ابری انجام می شود که با توجه به تمهیدات اپل و عدم پردازش داده ها روی سرور خاص، حریم خصوصی کاربر در تعامل با سرویس هوش مصنوعی Apple Intelligence حفظ می شود.

رونمایی از انواع رابط های کاربری و سرویس هوش مصنوعی اپل در رویداد WWDC24

شرکت اپل به صورت کاملا استراتژیک عملکرد دستیار صوتی Siri را با هوش مصنوعی توسعه یافته توسط ‌ChatGPT تلفیق نموده و با سرعتی بالا و به صورت رایگان امکان دسترسی به طیف وسیعی از سرویس های ارائه شده توسط چت بات های آنلاین را در قالب این دستیار صوتی فراهم آورده است. همچنین از سرویس هوشمند Siri روی انواع تجهیزات و پلتفرم های اپل قابل دسترسی بوده و تنها کافی است که پردازنده تعبیه شده روی دستگاه از توانایی انجام این حجم از پردازش ها را داشته باشد. سرویس هوش مصنوعی اپل در حدی پیشرفته است که حتی توانایی تولید محتوای گرافیکی متناسب با در خواست کاربر را نیز دارد، به طوری که اگر با یک فرمان صوتی از Siri ایموجی چهره شخصی را درخواست کنید به سرعت یک طرح مرتبط با چهره فرد را ارائه می دهد. این امکان توسط اپل Genmoji نام گذاری شده است.

پردازنده هایی که توسط سرویس هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می شوند، شامل کامپیوتر های مک و آیپد های مجهز به پردازنده های سری M و آیفون های مجهز به پردازنده A17 به بعد مانند آیفون های 15 پرو و 15 پرو مکس می باشد.

برای اخبار و اطلاعات بیشتر به صفحه شبکه اجتماعی اپل ان آی سی مراجعه کنید:

اینستاگرام اپل ان آی سی

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420