لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

انتظارات و پیش بینی ها درباره سی و پنجمین رویداد اپل WWDC 24

انتظارات و پیش بینی ها درباره سی و پنجمین رویداد اپل WWDC 24

شرکت اپل با برگزاری کنفرانس های سالانه در قالب رویدادهای تبلیغاتی و تکنولوژیکی، از جدیدترین محصولات خود و یا به روزرسانی های رابط کاربری و نرم افزاری رونمایی می کند. انتظارات و پیش بینی ها درباره سی و پنجمین رویداد اپل WWDC 24 در چند هفته اخیر بسیار بحث برانگیز شده که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. این رویدادهای سالانه که بیشتر تحت عنوان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC شناخته می شود، و این موضوع به دلیل ایجاد فرصت برای تعامل توسعه دهندگان و کارشناسان با متخصصان اپل و آشنایی با ابزارها و مشخصات محصولات نرم افزاری و سخت افزاری ارائه شده توسط اپل می باشد، تا پس از برگزاری هر رویداد محصولات توسط متخصصان نقد و بررسی گردد و در های ارائه شده توسط کارشناسان بررسی شود و پس از رفع اشکالات محصول آماده عرضه به عموم خواهد شد.

اپل در روزهای پایانی بهار 2024 سی و پنجمین رویداد سالانه خود را بر گزار خواهد کرد. در اخبار ابتدایی گفته شده بود، که کنفرانس اپل در تاریخی بین 10 تا 14 ژوئن (21 تا 25 خرداد) 2024 برگزار خواهد شد. اما شرکت اپل از طریق وب سایت خود زمان برگزاری دقیق کنفرانس را روز 10 ژوئن (21 خرداد) ساعت 20:30 به وقت ایران اعلام کرده است. از طرف دیگر همیشه پخش زنده و زمان بندی مراسم رویدادها از طریق صفحه Apple Events قابل مشاهده است. این رویداد که تحت عنوان WWDC 24 نام دارد به احتمال زیاد به رونمایی از نسل جدید سیستم عامل ها برای آیفون و کامپیوترهای مک اختصاص خواهد یافت.

انتظارات و پیش بینی ها درباره سی و پنجمین رویداد اپل WWDC 24

به طور معمول کنفرانس ها با صحبت مقدماتی مدیر عامل اپل شروع شده و در ادامه باید منتظر معرفی نسل جدید رابط کاربری iOS برای گوشی های آیفون وmacOS  برای کامپیوتر های مک و مک بوک های نسل جدید خواهد پرداخت.

نسخه جدید iOS 18 و macOS 15 دارای قابلیت های فوق العاده ای می باشند که در چند ماه گذشته نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است، همچنین با توجه به شایعات مطرح شده به احتمال زیاد اپل در بخش مهمی از کنفرانس خود به رونمایی از قابلیت های هوش مصنوعی برای نرم افزارها و اپلیکیشن ها در پلتفرم های مختلف می پردازد. همچنین اپل طبق رسم قدیمی خود و به احتمال زیاد هماهنگ با سیستم عامل iOS 18 ، دو سیستم عامل iPadOS 18 و watchOS 11 را نیز برای رابط کاربری آیپدها و اپل واچ ها رونمایی می کند. فضای نرم افزاری این دو رابط کاربری به صورت کاملا سازگار و هماهنگ با قابلیت های اضافه شده به iOS 18 توسعه خواهد یافت.

قابلیت هایی نرم افزاری که مبتنی بر هوش مصنوعی به iOS 18 اضافه خواهد شد به احتمالا به شرح زیر است:

  • امکان حذف اشیا ناخواسته از فضای عکس به سریع ترین شکل ممکن
  • تبدیل صدا به متن در فضای اپ Voice Memo
  • ارائه پیشنهاد برای پاسخ به ایمیل و پیام
  • ایجاد ایموجی متناسب با محتوای متن پیام دریافت شده
  • خلاصه سازی هوشمندانه متن پیام ها
  • بهبود جستجو در فضای اینترنت از طریق Safari و جستجوی سریع تر در فضای گوشی با Spotlight
  • ایجاد پلی لیست منطبق با اطلاعات دریافتی از کاربر در فضای Apple Music
  • دستیار هوش مصنوعی برای نوشتن در فضای Notes
  • دستیار هوش مصنوعی برای کد نویسان در فضای اپ XCode
  • عملکرد دستیار صوتی Siri با استفاده از مدل زبانی LLM، قابلیت یک مکالمه طبیعی را پیدا کرده و عملکردی بسیار هوشمندانه نسبت به قبل یافته است.

انتظارات و پیش بینی ها درباره سی و پنجمین رویداد اپل WWDC 24

همچنین بخش دیگر این کنفرانس به معرفی نسل جدید سیستم عامل macOS اختصاص خواهد یافت. نسل پانزدهم این سیستم عامل منطبق بر توسعه پردازنده های سری M اپل برای انواع کامپیوترهای مک و مک بوک های نسل جدید، طراحی و عرضه خواهد شد و تمامی مشکلاتی که در نسخه های سیزده و چهارده این سیستم عامل وجود داشت به طور کامل رفع خواهد شد.

به احتمال زیاد طیف وسیعی از اپلیکیشن ها مجهز به قابلیت های جدید هوش مصنوعی خواهد شد و نحوه دسترسی به اپلیکیشن ها نیز در اپ استور بسیار سریع تر و دقیق تر می شود. اپلیکیشن هایی مانند Safari دچار تغییرات عمده در جستجوی اینترنتی و افزونه های کاربردی با قابلیت های ویژه خواهد شد، جستجوی Spotlight محیط مک نیز بهینه تر و سریعتر از قبل خواهد شد.

در مورد نام گذاری این نسخه macOS نیز باید گفت طبق رسم قدیمی، اپل روی نسخه های مکینتاش نام مناطق مختلف ایالت کالیفرنیا را می گذارد، که این موضوع نیز در مورد macOS 15 اتفاق خواهد افتاد، اما به صورت دقیق نام این منطقه مشخص نیست.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

WWDC 2024 Overview

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420