لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پیش بینی ها درباره ویژگی های iOS 18

پیش بینی ها درباره ویژگی های iOS 18

مهمترین اتفاقی که همه طرفداران آیفون در انتظار آن هستند، رونمایی از نسل جدید سیستم عامل این دستگاه در رویداد WWDC 2024 می باشد که با مجموعه قابلیت های بی نظیر خود امکانات بسیاری را برای گوشی آیفون به ارمغان خواهد آورد. در ادامه به بررسی پیش بینی ها درباره ویژگی های iOS 18 خواهیم پرداخت.
سیستم عامل iOS در طول یک سال گذشته بروزرسانی زیادی داشته و انواع امکانات نرم افزاری به آن اضافه شده است به طور کلی تغییرات ایجاد شده می تواند نقشه راه را برای سایر بروزرسانی ها نشان دهد.

پیش بینی ها درباره ویژگی های iOS 18

اپل قابلیت های متنوعی را برای آیفون در قالب iOS 18 فراهم می آورد، که بیشتر آنها متمرکز روی تکنولوژی هوش مصنوعی خواهد بود و  از این قابلیت امکانات فوق العاده ای را برای اپلیکیشن ها فراهم می آورد. این ویژگی های بی سابقه در محیط اپلیکیشن هایی نظیر Siri، جستجوی Spotlight و اپلیکیشن هایی (که سرویس متنی ارائه می دهند) مانند Notes و Messages قابل مشاهده خواهد بود.

اپل به صورت هماهنگ و یکپارچه سیستم عامل iOS18 را همراه با سیستم عامل macOS 15 ، در قالب کنفرانس WWDC 2024 ارائه خواهد داد این کنفرانس که در اواخر بهار برگزار می شود. به احتمال زیاد با رویکردی متفاوت و با ساختاری یکپارچه، محصولات نرم افزاری خود را برای آیفون و مک عرضه خواهد کرد.
در زمینه قابلیت های هوش مصنوعی باید گفت اپل یک چشم انداز برای دستیابی به سرویس های امن و در عین حال سریع برای انواع پلتفرم ها و محیط های نرم افزاری خود دارد تا از این طریق به بهترین نحو بتواند خود را وارد جریان رقابتی با سایر شرکت ها کند و از طرف دیگر اپل اعتبار و سهم خود را از تکنولوژی روز یعنی هوش مصنوعی بدست بیاورد.

پیش بینی ها درباره ویژگی های iOS 18

پیش بینی ها درباره ویژگی های iOS 18 برای اپلیکیشن های آیفون

قابلیت هایی که برای دستیار صوتی Siri در رابط کاربری iOS 18 قرار گرفته، علاوه بر افزایش دامنه قابلیت های عملکردی به عنوان یک دستیار هوشمند، بر روی عملکرد سایر اپلیکیشن ها نیز می تواند کنترل بیش از پیش داشته باشد.
برخی از دستورات خاص و پر تکرار، در فضای گوشی به آسانی قابل انجام خواهد بود، نظیر جابجایی فایل بین Folder ها، حذف فایل و یا باز کردن فایل یا سندی خاص از میان پوشه های مختلف که با استفاده از نسل جدید Siri به صورت کاملا اتوماتیک از طریق دستورات صوتی قابل انجام خواهد بود. همچنین دستورات بسیار ویژه جهت ویرایش و خلاصه سازی متن پیام یا نوتیفیکیشن به مجموعه قابلیت های این دستیار صوتی به احتمال زیاد به قابلیت های سیری اضافه خواهد شد.
قابلیت های عملکردی نسل جدید دستیار صوتی Siri تنها محدود به چند دستور ساده نمی شود، به طوری که اپل با بهره گیری از مدل های زبانی ویژه برای توسعه هوش مصنوعی نظیر LLM به احتمال زیاد می تواند، برخی کارهای ویژه نظیر Convert فرمت عکس را و یا Crop عکس را تنها با یک دستور صوتی انجام دهد. همچنین دسترسی های بسیار سریع تری برای محیط Apple Music و Apple Maps نیز از طریق دستیار صوتی امکان پذیر خواهد شد.

 

پیش بینی ها درباره ویژگی های iOS 18

برخی از کارشناسان خبر از بعضی تغییرات در طراحی ساختاری iOS 18 نسبت به نسل های قبل می دهند، به نحوی که Home Screen آیفون را می توان به شکل بی سابقه ای شخصی سازی کرد، یعنی کاربر علاوه بر اینکه قابلیت ایجاد چیدمان دلخواه برای اپلیکیشن ها و تم های مختلف در صفحه اصلی را دارد، می تواند رنگ بندی هر آیکون را نیز طبق سلیقه خود تغییر دهد. از سوی دیگر ساختار Control Center برای دسترسی سریع تر به تنظیمات حساس و مهم گوشی، به احتمال زیاد تغییرات ساختاری انجام خواهد شد.

اپلیکیشن Safari در این نسخه از سیستم عامل آیفون دچار تغییرات اساسی خواهد شد و بسیاری از قابلیت های امنیتی برای دسترسی به بخش های مختلف وب سایت در آن ارتقا می یابد. همچنین به احتمال زیاد افزونه هایی مرتبط با هوش مصنوعی به فضای اپلیکیشن Safari افزوده خواهد شد که امکان Intelligent Search ، جهت دسترسی به محتوای هوشمندانه و جستجوی بهتر بر مبنای مفهوم عبارات را برای کاربر فراهم می آورد.

همچنین برخی کارشناسان تاکید می کنند که اپل سیستم عامل خود را مجهز به سرویس های هوش مصنوعی ویرایش متن خواهد کرد، از این رو اپلیکیشن های Notes و iMessage به احتمال زیاد به این سرویس مجهز شده و قابلیت هایی همچون تکمیل متن در iMessage و ویرایش و خلاصه سازی متن در Notesرا برای کاربران فراهم خواهند آورد.
تغییر بزرگ دیگر به احتمال زیاد در اپلیکیشن Apple Music روی خواهد داد، به این صورت که با استفاده از ابزار های هوش مصنوعی و بر مبنای شرایط کاربر و خواسته های او پلی لیست ها و آهنگ های ویژه به او پیشنهاد می شود. قابلیت دیگری که اپل در چند مورد برای نسخه های جدید Apple Music به آن اشاره کرده امکان تنظیم Crossfade بین موزیک ها می باشد، بدین صورت که در زمان تعویض آهنگ، صدای موزیک در حال پخش کاهش یافته و صدای موزیک بعدی زیاد خواهد شد و مدت زمان این فرایند را می توان بین 1 تا 12 ثانیه تنظیم کرد. 

نکته مهم پشتیبانی گوشی های آیفون از این نسخه رابط کاربری iOS می باشد، براساس نظرات کارشناسان اپل و اطلاعاتی که از بروز رسانی های قبلی گوشی های آیفون بدست آمده، می توان پیش بینی کرد که به احتمال زیاد iOS 18 از گوشی های سری 10 یعنی XR، XS و XS Max تا آیفون سری 16 (که در اواخر تابستان معرفی می شود) پشتیبانی خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

 iOS 18 Rumored Features Overview

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420