لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سرویس هوش مصنوعی متن باز OpenELM اپل

سرویس هوش مصنوعی متن باز OpenELM اپل

اپل پس از مدت ها انتظار سرانجام از سیستم هوش مصنوعی متن باز خود تحت عنوان OpenELM رونمایی کرد. محققان و برنامه نویسان اپل برای تکامل سرویس هوش مصنوعی اپل و بهره برداری نهایی از فناوری AI بایستی مجموعه ای از مدل ها را به صورت مرحله ای روی پلتفرم های مختلف نظیر آیفون و مک توسعه دهند تا به بهترین نسخه از هوش مصنوعی سازگار با سیستم عامل های تجهیزات مختلف نظیر آیفون، آیپد و مک دست یابد.
مدل جدید OpenELM اپل شامل چهار مدل زبانی کوچک بوده و با تمرکز روی وظایف مربوط به پردازش متن توسعه یافته است. این نسخه از سرویس هوش مصنوعی متن باز OpenELM اپل برای نوشتن ایمیل بسیار کارآمد بوده و به بهترین نحو در روند نگارش به کاربر کمک می کند، و با تمرکز بر سیستم عامل iOS آیفون در حال توسعه است. همچنین باید گفت چون این مدل به صورت مداوم در حال بهبود وضعیت توسط برنامه نویسان است، به صورت یک مدل متن باز یا Open Source عرضه خواهد شد.
این مدل هوش مصنوعی جدید بدون نیاز به اینترنت یا اتصال به سرورهای ابری فرایند پردازش و تصمیم گیری را انجام می دهد. برای این کار مدل به نحوی طراحی شده، که تمامی ابزارهای مورد نیاز برای ارائه سرویس را روی دستگاه به صورت کم حجم نگه می دارد و در زمان مورد نیاز بر مبنای داده های ورودی از ابزارهای هوش مصنوعی نظیر پارامترهای از پیش طراحی شده و الگوریتم ها به بهترین نحو استفاده می کند تا دقیق ترین پاسخ ممکن را در اختیار کاربر قرار دهد.
مدل OpenELM در چهار حجم پردازشی مختلف بر مبنای تعداد پارامترهای درگیر در فرایند تصمیم گیری قابل دسترسی خواهد بود، که شامل نسخه های : 270 میلیون، 450 میلیون، 1.1 میلیارد و 3 میلیارد پارامتر را شامل می شود.
با توجه به اینکه تعداد پارامترهای درگیر در ساختار مدل می تواند قدرت پردازشی سرویس هوش مصنوعی را تعیین کند از این رو با توجه به تعداد پارامتر مدل های رقیب نظیر Gemma و Microsoft Phi-3 که از حدود 2 تا 3 میلیارد پارامتر استفاده می کند، می توان گفت مدل OpenELM از قدرت قابل توجهی برخوردار خواهد بود.
شرکت اپل تا این لحظه مدل پایه ای هوش مصنوعی خود را برای استفاده روی سیستم عامل iOS عرضه نکرده، اما پیش بینی ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد مدل OpenELM به همراه سیستم عامل iOS 18 و در تعامل با دستیار صوتی سیری در کنفرانس پاییز 2024 اپل عرضه خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس هوش مصنوعی اپل به لینک زیر مراجعه کنید:
OpenELM: An Efficient Language Model

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت