Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
آیفون نسل اول ۱۵ ساله شد 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

۱۵ سال پیش در چنین روزی، استیو جابز روی صحنه رفت تا اولین آیفون را معرفی و رونمایی کند. جابز در آمفی تئاتری در شهر سانفرانسیسکو آمریکا به روی صحنه رفت و با صدای بلند گفت که این یک آیپاد دارای کنترل‌های لمسی با صفحه نمایش گسترده است، این یک موبایل انقلابی و یک ارتباط دهنده اینترنت پیشرفته است.

مدیر عامل موفق سابق اپل، آیفون را برای اولین بار در نهم ژانویه ۲۰۰۷ معرفی و در ۲۹ ژانویه همان سال عرضه کرد. جابز اعلام کرد که اپل با معرفی آیفون، در حال اختراع دوباره گوشی است. جالب اینجا است که حرف جابز بعد ۱۵ سال درست از آب درآمد تعریف گوشی همراه به طور کامل عوض شد، تا جایی که  به طور تصادفی، شرکت بلک‌بری پشتیبانی از سیستم عامل اختصاصی‌اش را برای گوشی‌های خود متوقف کرد و سعی کرد تا با تلفن‌های هوشمند اندرویدی به موفقیت برسد و در نهایت نیز بازی را به شرکت اپل بعد از ۱۵ سال باخت.

در حالی که پانزدهمین سالگرد تولد آیفون اولیه جشن گرفته می‌شود، پوشش جالبی توسط رسانه‌ها اعمال می‌شود. یکی از جذاب‌ترین داستان‌ها از ساشا سیگان در وب‌سایت خبری PCMag منتشر شده است که تصاویری از یادداشت‌های اولیه معرفی آیفون را به اشتراک گذاشته است. او در این یادداشت نوشته است که پانزده سال پیش در نمایشگاه CES برای لوازم الکترونیکی مصرفی حضور داشته و در آن زمان استیو جابز اولین آیفون کوپرتینو را رونمایی کرد.

همچنین وب‌سایت Basic Apple Guy والپیپرهایی با الهام از سخنرانی اصلی استیو جابز برای آیفون اولیه برای دستگاه‌های اپل جمع‌آوری کرده است.

مشخصات آیفون اولیه شامل صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی با وضوح ۳۲۰*۴۸۰، دکمه فیزیکی هوم و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در عقب، جک هدفون فرورفته در دستگاه، کانکتور داک 30-pin و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است.

لازم به ذکر است که استیو جایز سال‌ها ایده توسعه دستگاه مولتی تاچ را در سر می‌پروراند. در گام اول، او ایده ساخت کامپیوتر مولتی تاچ را با سیستم عامل مک رادار ارائه کرد که به دلیل چالش‌های متعدد، این پروژه متوقف شد.

بعد از گسترش عرضه تلفن‌های همراه، جابز تصمیم گرفت از این ایده برای ساخت تلفن‌های هوشمند استفاده کند که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ عملی شد و آیفون را در همان سال معرفی کرد.

سپس ایده اصلی جابز در سال ۲۰۱۰ با شکل و ظاهر متفاوت به عنوان کامپیوتر مولتی تاچ با سیستم عامل iOS و با عنوان آیپد معرفی شد.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420