لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پورت لایتنینگ از آیفون ۱۴ حذف نمی‌شود

پورت لایتنینگ از آیفون ۱۴ حذف نمی‌شود

یکی از گزارش‌هایی که اخیرا در مورد خصوصیات تلفن هوشمند بعدی اپل منتشر شده نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ شاید بدون خشاب سیم کارت تولید شود، اما درگاه لایتنینگ در این محصول حذف نخواهد شد و همچنان سرجای خودش باقی خواهد ماند.

خبرگزاری Macrumors با انتشار یک مطلب جدید استدلال کرده که شرکت اپل فعلا اقدامی برای حذف پورت لایتنینگ انجام نخواهد داد.

از سال ۲۰۱۶ که شرکت اپل آیفون ۷ را بدون درگاه هدفون تولید کرد بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که بالاخره روزی فرا خواهد رسید که پورت لایتنینگ نیز از این تلفن‌های هوشمند حذف شود. هر چند که این پیش بینی منطقی به نظر می‌رسد و ممکن است در زمانی نامعلوم در آینده این موضوع را از نزدیک در یک مدل آینده از آیفون ببینیم. اپل مدت‌ها است که رویای ساخت یک آیفون یکپارچه و بدون دکمه فیزیکی و درگاه را در سر می‌پروراند، اما شرایط فعلی زمان مناسب برای عرضه راهکارهای جایگزین برای درگاه لایتنینگ نیست و از دیدگاه این وب سایت شرکت اپل اقدامی به حذف این درگاه از بخش پایینی آیفون ۱۴ آن هم در سال ۲۰۲۲ میلادی نخواهد کرد.

Macrumors به این موضوع اشاره کرده که وجود درگاه لاتیتنینگ از سه جهت برای کاربران و استفاده کنندگان از تلفن‌های هوشمند آیفون مهم‌ است.

بر اساس این دیدگاه اکثریت کاربران از روش‌های معمول و پیشفرض برای شارژ آیفون استفاده می‌کنند. این موضوع به منزله آن است که در صورت حذف درگاه لایتنینگ در شرایط کنونی شاید بسیاری از کاربران تمایل به خرید این محصول نداشته باشند. با این حال اپل از همین حالا امکان استفاده از راهکارهای بدون نیاز به سیم برای شارژ باتری را برای کاربران فراهم کرده است. راهکارهایی نظیر شارژ با استاندارد QI و استفاده از مگ سیف هنوز در میان اکثریت کاربران جا نیافتاده است.

دلیل دیگر برای استفاده از درگاه لایتنینگ مربوط به انتقال داده است. انتقال داده امروزه شاید از طریق روش‌هایی نظیر فضای ذخیره‌سازی ابری یا انتقال از طریق وای‌فای در شبکه محلی قابل استفاده باشد، اما همچنان راهکار پیشفرض و قابل استفاده برای بسیاری از کاربران استفاده از کابل است. کابل روشی قابل اعتمادتر و با امکانات بیشتری را برای انتقال پایدار داده‌ها از آیفون به کامپیوترها فراهم می‌کند و هنوز راهکاری مناسب‌تر از آن که بتوان به طور کامل روند اتصال آیفون از طریق کابل را حذف کرد ارائه نشده است.

روش پایانی که از همه مهم‌تر است مربوط به ریست کردن و ریستور کردن آیفون با استفاده از کامپیوتر است. آیفون‌های امروزی از طریق کابل لایتنینگ امکان ریستور کردن را دارند، با این حال اگر لایتنینگ از درگاه‌های امروزی حذف شود، کاربران دسترسی درستی به روش‌های تعمیر نرم افزاری دستگاه را نخواهند داشت. هرچند اپل در توسعه اپل واچ سری ۷ امکان تشخیص و عیب‌یابی از طریق وای فای را به عنوان یک راهکار ارائه داده است، اما این روش در مرحله تست و بررسی است و بعید است شرایط کنونی، زمان مناسبی برای استفاده از این فناوری برای تلفن‌های هوشمند آیفون باشد.

با توجه به این موارد اپل دست‌کم در سال ۲۰۲۲ درگاه لایتنینگ را از آیفون‌ها برنمیدارد و کاربران در استفاده از آیفون ۱۴ همچنان درگاه لایتنینگ را خواهند دید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420