لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار اپل به کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا در مورد جاسوس‌افزارهای NSO

هشدار اپل به کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا در مورد جاسوس‌افزارهای NSO

شرکت اپل اقدام به آگاه کردن برخی از کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا در مورد اقدامات جاسوسی NSO Group از اطلاعات شخصی آن‌ها کرده است.

بر اساس گزارش رویترز شرکت اپل به صورت رسمی دست‌کم به ۹ نفر از کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا هشدار داده که اطلاعات شخصی‌شان در حال ردیابی از طریق ابزارهای جاسوسی توسعه داده شده توسط شرکت اسرائیلی NSO Group است. در این گزارش اعلام شده که چهار نفر از این کارکنان، قبل از دریافت هشدار از طرف اپل، به طور کامل می‌دانستند که از طریق ابزارهای این شرکت اسرائیلی در حال ردیابی هستند.

این موضوع البته با واکنش NSO Group نیز همراه شده است؛ یکی از سخنگویان این شرکت اسرائیلی به رویترز گفته که این ۹ نفر به شکل غیرقانونی در حال ردیابی هستند و فرد، افراد یا سازمانی در حال استفاده از ابزارهای NSO به صورت غیرقانونی است. سخنگوی NSO Group اعلام کرده که در حال بررسی این موضوع است تا استفاده‌کننده از ابزارهای خودش برای جاسوسی کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا را پیدا کند و تاکید کرده که همکاری کامل را با دولت آمریکا برای پیدا کردن این افراد انجام خواهد داد.

این ادعای NSO Group در حالی مطرح شده که شرکت اپل هفته گذشته از این کمپانی به دلیل زیر سوال بردن امنیت آیفون‌ها شکایت کرده بود و درخواست ۱۰ میلیون دلار غرامت از این شرکت اسرائیلی و تمامی کمپانی‌هایی که در زمینه هک کردن آیفون‌ها قدم بردارند کرده بود.

اپل همچنین از هفته گذشته برخی از قربانیان ابزارهای جاسوسی توسعه‌ داده شده توسط NSO را از طریق ایمیل آگاه کرده بود و به آن‌ها هشدار داده بود که در سریع‌ترین زمانن ممکن اقدام به فعال‌سازی لایه‌های امنیتی و به‌روزرسانی سیستم عامل آی او اس در حال اجرا در دستگاه‌های خود کنند. هفته گذشته به یکی از دادستان‌های لهستان که منتقد دولت این کشور بود نیز در مورد این موضوع هشدار داده بود.

پگاسوس مهم‌ترین ابزار جاسوسی توسعه‌داده شده توسط NSO Group است که دسترسی‌های وسیعی را به استفاده‌کنندگان خود می‌دهد. این دسترسی‌ها به شکلی گسترده تمامی اطلاعات آیفون از میکروفن و صدای هر لحظه اطراف آیفون گرفته تا تمامی پیام‌های رد و بدل شده را شامل می‌شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420