لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هکر آیفون در لیست تهدید امنیت ملی آمریکا قرار گرفت

هکر آیفون در لیست تهدید امنیت ملی آمریکا قرار گرفت

دولت آمریکا به تازگی شرکت اسرائیلی NSO Group را در لیست موسسه‌ها و سازمان‌های تهدیدکننده امنیت ملی این کشور قرار داده است. NSO Group تا پیش از این با توسعه جاسوس‌افزار پگاسوس سروصدای زیادی به پا کرده بود.

وزارت امنیت آمریکا اعلام کرده که این شرکت اسرائلی یک تهدید برای دولت آمریکا و امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود و بر همین اساس این شرکت در لیست تحربم‌ّهای آمریکا قرار خواهد گرفت. از این پس خرید و فروش هر گونه کالا و خدمات به این شرکت، صادرات و واردات و موراد دیگر برای شهروندان و شرکت‌های آمریکایی ممنوع است. علاوه بر این آمریکا محدودیت‌های ویژه‌ای را برای همکاری با این موسسه را نیز در نظر گرفته است که از این پس مصرف‌کنندگان غیرآمریکایی این شرکت را نیز با محدودیت‌های ویژه‌ای همراه می‌کند.

NSO Group  یک شرکت اسرائیلی است که در زمینه توسعه ابزارهای مربوط به نفوذ و تشخیص اطلاعات شخصی کاربران فعالیت می‌کند. این شرکت تا پیش از این ابزارهایی را برای شکستن قفل آیفون‌های افراد در حال بازجویی توسعه داده بود و حالا این کمپانی اقدام به توسعه نرم افزار جاسوس پگاسوس کرده است. این جاسوس افزار جدید که در طول چند ماه گذشته واکنش‌های بسیار زیادی را به خود جلب کرده است باعث می‌شود تا سازمان‌های مختلف بتوانند یک فرد مشخص را به عنوان سوژه در نظر بگیرند و با اعمالی ویژه نظیر ارسال یک پیام به واتساپ، آی‌مسیج یا موارد دیگر، بدون حتی کوچکترین اقدامی از طرف فرد قربانی و به صورت کاملا Zero Click اقدام به نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران کنند.

اطلاعات دریافتی توسط جاسوس‌افزار پگاسوس شامل اطلاعات کاملا شخصی کاربران نظیر تصاویر، پیام‌های ارسالی یا دریافتی، موقعیت مکانی و مکالمات می‌شود. تمامی این موارد در حالی جمع آوری می‌شوند که کاربر در اغلب اوقات حتی در مدت طولانی مدت متوجه جمع‌اوری اطلاعات شخصی خود توسط یک سازمان جاسوسی یا موسسه نمی‌شود.

در این میان پگاسوس امکان نفوذ در تلفن‌های هوشمند آیفون را نیز دارد و همین موضوع باعث ایجاد نگرانی برای توسعه دهندگان آمریکایی و دولتمردان این کشور شده است.

پگاسوس معمولا برای نفوذ به اطلاعات شخصی کاربرانی استفاده می‌شد که در زمینه‌هایی نظیر عضویت در برخی از گروه‌های سیاسی یا انتشار قالات در خبرگزاری های مختلف فعالیت کرده بودند..

در این میان دولت آمریکا تشخیص داده که این پگاسوس و تولیدات این شرکت اسرائیلی به ضرر امنیت ملی این کشور است و باید تحریم شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420