Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و پیکسل ۶ پرو گوگل 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و پیکسل ۶ پرو گوگل

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و پیکسل ۶ پرو گوگل

کمی بعد از عرضه مدل‌های آیفون ۱۳ در سپتامبر سال جاری میلادی، شرکت گوگل، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را به عنوان آخرین دستگاه پرچمدار خود با ویژگی‌های قابل توجه و قیمت ۵۹۹ و ۸۹۹ دلار عرضه کرد.

پیکسل ۶ پرو که مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم لنز است در مقایسه با دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس قرار گرفته و شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو دوربین توسط وب‌سایت MacRUmors بررسی شده است.

دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس مجهز به لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی واید، اولتراواید و تله‌فوتو است که با مجموعه لنزهای پیکسل ۶ پرو مشابه است. این دوربین دارای یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید وسیع، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید اولتراواید و لنزهای تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی که از بزرگنمایی اپتیکال چهار برابر پشتیبانی کرده و طیف وسیعی از بزرگنمایی اپتیکال سه برابر توسط آیفون ۱۳ پرو مکس ارائه می‌دهد.

به دلیل دوربین‌های پیشرفته، کیفیت عکس‌های گرفته شده با هر دو آیفون ۱۳ پرو مکس و پیکسل ۶ پرو بسیار عالی است و تفاوت چندانی بین دو دستگاه وجود ندارد. به دلیل چند تفاوت کوچک، ممکن است کاربران یکی را بر دیگری ترجیح دهند.

گاهی اوقات، عکس گرفته شده با پیکسل ۶ پرو گرم‌تر و طبیعی‌تر از آیفون است که به آسمان بستگی دارد. با دوربین اپل آسمان خیلی آبی و خیره کننده به نظر می‌رسد که واقعی نیست. همچنین تفاوت‌هایی در هایلایت‌ها و سایه‌ها وجود دارد که در آیفون رنگ مشکی کمی از دست می‌رود ولی پیکسل  بیشتر تمایل به برجسته کردن هایلایت‌ها دارد.

تفاوت چندانی بین لنزهای اولتراواید وتله‌فوتو وجود ندارد، عکس‌های گوگل پیکسل ۶ پرو کمی واضح‌تر است و می‌تواند بزرگنمایی بیشتری ارائه دهد، اما به اندازه لنز تله‌فوتو در آیفون ۱۳ پرو مکس نور زیادی وارد نمی‌کند.

وقتی صحبت از عکس‌های حالت شب می‌شود، آیفون برنده است، طی آزمایشی مشخص شد که در حفظ جزئیات و خلق دقیق رنگ بهتر بوده و می‌تواند منبع نور را به خوبی تشخیص دهد.

عکس‌های پیکسل ۶ پرو در حالت پرتره بهتر است، وضوح و فوکوس بیشتری همراه با حفظ جزئیات سوژه عکس وجود دارد و بکه بهتری تولید می‌کند. این به معنی خوب نبودن آیفون در تصاویر حالت پرتره نیست، اما به نظر می‌رسد گوگل دارای الگوریتم نرم افزار بهتری برای تشخیص لبه است.

ویدیوی آیفون همواره بهتر از پیکسل است، اما گوگل بهبودهایی برای افزایش کیفیت و ثبات تصاویر ارائه کرده است. با وجود اینکه پیکسل ویدیوی مناسبی می‌گیرد، ولی آیفون ۱۳ پرو مکس به لحاظ پشتیبانی از حالت سینمایی و ProRes، عملکرد بهتری دارد.

گوگل همچنین برخی ویژگی‌های کوچک در دوربین پیکسل ۶ پرو قرار داده از جمله Magic Eraser، که با تراشه داخلی Tensor کار می‌کند و با استفاده از آن می‌توان موارد ناخواسته در عکس را به راحتی پاک کرد.

لازم به ذکر است که هر دو دستگاه، معایب و مزایای خود را در مورد کیفیت دوربین دارند و تفاوت‌های بین آن‌ها بسیار جزئی است.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420