Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
واکنش‌ها به حذف اپلیکیشن قرآن مجید از اپ استور چین 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

واکنش‌ها به حذف اپلیکیشن قرآن مجید از اپ استور چین

واکنش‌ها به حذف اپلیکیشن قرآن مجید از اپ استور چین

گزارش‌های روز گذشته جدیدی نشان می‌دادند که بنا به درخواست دولت چین، اپلیکیشن قرآن مجید از اپ استور این کشور حذف شده است. این گزارش اولین‌ بار توسط وب‌سایت Apple Censorship مشاهده شده بود.در این میان خبرگزاری‌های مختلفی به این اقدام اپ استور واکنش نشان داده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

خبرگزاری BBC News گزارش‌هایی درباره حذف اپلکیشن قرآن از اپ استور کشور چین ارائه کرده که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • اپلیکیشن قرآن در اپ استور سراسر دنیا عرضه شده  و بیش از 150,000 دانلود داشته است.
  • اپل گفته که این اپلیکیشن را به درخواست رسمی دولت چین و به دلیل ارائه متون مذهبی دارای منابع نامشخص از اپ استور حذف کرده است.
  • حذف این اپلیکیشن اولین بار توسط وب‌سایت Apple Censorship مشاهده شده که بر اپلیکیشن‌های موجود در اپ استورهای سرتاسر جهان نظارت می‌کند.
  • هنوز معلوم نیست که این اپلیکیشن چه قوانینی را در کشور چین نقض کرده است، اما توسعه دهندگان این اپلیکیشن گفته‌اند که قرآن مجید مورد اعتماد بیش از ۳۵ میلیون مسلمان در سرتاسر جهان است.

تاکنون دولت چین و اپل، هیچ گونه توضیحی در این‌باره ارائه نکرده‌اند، اما اپل، خبرگزاری BBC را به سند Our commitment to human rights مربوط به شرکت خود، ارجاع داده، که نشان می‌دهد اپل ملزم به رعایت قوانین هر کشور است.

در این سند اپل بیان کرده که «این شرکت نسبت به احترام به حقوق بشر کاملا متعهد بوده و کمک می‌کند تا مردم از فقر و بی‌عدالتی نجات یابند، همچنین به افراد اجازه می‌دهد تا عزت خود را حفظ کرده و توسعه پایدار را تضمین می‌کند. اپل گفته وقتی از داشتن رویکرد مبتنی بر حقوق بشر صحبت می‌کنیم منظورمان همین است.

ما ملزم به رعایت قوانین محلی و منطقه‌ای هستیم و هنگامی که مسائل پیچیده‌ای مطرح می‌شود، ممکن است درباره آن‌ها با دولت‌ها و سایر ذی‌نفعان مخالف باشیم؛ اما با گفتگو و باور به قدرت تعامل و مشارکت، ما سعی در یافتن راه حلی داریم که به بهترین شکل در خدمت کاربران ما باشد و با رعایت حریم خصوصی، توانایی آنها در بیان خودشان و دسترسی آن‌ها به اطلاعات معتبر و فناوری سودمند میسر شود.

لازم به ذکر است که توسعه دهندگان این اپلیکیشن بر این باور هستند که از دیدگاه دولت چین تفاسیر موجود در این نسخه از قران و منابع آن باید مورد بررسی قرار بگیرند و ممکن است این اپلیکیشن برای بار دیگر و پس از تایید منابع به اپ استور بازگردد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420