لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دولت آمریکا متعهد به آزادسازی حق تعمیر آیفون و دیگر محصولات فناوری شد

دولت آمریکا متعهد به آزادسازی حق تعمیر آیفون و دیگر محصولات فناوری شد

پس از امضای فرمان آزادسازی حق تعمیر وسایل الکترونیکی مصرفی توسط رئیس جمهور آمریکا، FTC کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده تعهد خود را نسبت به اختصاص هزینه و زمان بیشتر برای مبارزه علیه محدودیت‌های غیر قانونی تعمیر آیفون و دیگر محصولات الکترونیکی اعلام کرده است.

اوایل این ماه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی تماسی با FTC خواستار اصلاح قوانینی شد که به تولیدکنندگان اجازه می‌داد تا از تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی، از جمله آیفون و سایر محصولات اپل توسط مصرف‌کنندگان و مشاغل جلوگیری کنند.

این سازمان اعلام کرده که ایجاد محدودیت برای مصرف‌کنندگان و مشاغل در انتخاب نحوه تعمیر وسایل الکترونیکی موجب افزایش هزینه تعمیرات، ایجاد زباله‌های الکترونیکی و افزایش غیرضروری زمان انتظار برای تعمیر می‌شود. در مقابل با دادن حق انتخاب نحوه تعمیر این وسایل به مصرف‌کننده، علاوه بر رفع همه موارد ذکر شده می‌توان به ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای کارآفرینان و مشاغل محلی کمک ‌شود.

FTC از کاربران خواسته تا با ارائه شکایت‌های خود، اطلاعات لازم برای کمک به اجرای انتخاب گزینه‌های تعمیر را در اختیار این سازمان قرار دهند. همچنین با این روش کمیسیون یاد شده می‌تواند ضمن بررسی دقیق محدودیت‌های تعمیر برای نقض قوانین ضد انحصاری، علیه کسانی که ضمانت‌نامه محصولات مصرفی را نقض کرده‌اند نیز أقامه دعوی کند.

این کمیسیون قصد دارد بر شکایت‌ها و پرونده‌های خصوصی نظارت کند تا ضمن همکاری با مجریان قانون و سیاست‌گذاری‌ها برای به‌روزرسانی قوانین و مقررات فعلی، اقدامات غیرمنصفانه برای تعمیر آیفون و غیره اقداماتی ویژه را انجام دهد.

در بیانیه‌ای، رئیس FTC گفت که این کمیسیون می‌تواند با استفاده از ابزارهایی این محدودیت‌های غیرقانونی برای تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی را ریشه‌کن کند و سیاست جدید، این سازمان را متعهد می‌کند که با تمام توان برای رفع این مشکل به پیش برود.

به نظر می‌رسد اپل علیه قوانین حق تعمیر و قانون ضدانحصاری مبارزه کرده و ادعا کند که رفع محدودیت‌ها برای تعمیر آیفون‌ و سایر محصولات این شرکت ممکن است منجر به ایجاد مشکلات امنیتی و ایمنی و حتی تاثیر بر کیفیت دستگاه‌ها شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373