لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

در کارخانه‌های چینی آیفون چه اتفاقی رخ می‌دهد

در کارخانه‌های چینی آیفون چه اتفاقی رخ می‌دهد

ماه گذشته خبرهای در مورد شرکت اپل و کارخانه‌های چینی آیفون منتشر شد که با سروصدای زیادی همراه بود. این گزارش‌ها نشان می‌دادند که بسیاری از کارخانه‌های اپل با کارکنان خود بدرفتاری می‌کنند و آن‌ها را مجبور به انجام کار به صورت اجباری می‌کنند.

در این میان وب سایت Tech Vision نگاهی به درون کارخانه‌های چینی آیفون انداخته و مجموعه‌ای از گزارش‌های متعدد در مورد اتفاقاتی که در این کارخانه‌ها می‌افتند را مطرح کرده است. یکی از کارخانه‌های چینی اپل به عنوان سویان الکترونیک اخیراً متهم شده که از کودکان کار برای انجام فعالیت‌های تجاری استفاده کرده تا زنجیره تأمین محصولات اپل را به تکمیل برسانند.

در این گزارش ویدیویی به یکی از دانشجویانی که سال ۲۰۱۷ از کالیفرنیا به کارخانه فاکس‌کان در شهر ژنگ ژو رفته نگاهی انداخته و ادعاهای او را از وضعیت کارکنان در این منطقه به تصویر کشانده است. بر اساس گزارش این دانشجو تمام‌کاری که آن‌ها برای استخدام شدن باید انجام بدهند این است که وارد یک صفحه دراز و طویل بیرون کارخانه بشوند و پس از مدتی آن‌ها وارد کارخانه شده تا کارهای مختلف را با سرعت زیاد و البته به شکلی کاملاً خسته کننده به سرانجام برسانند.

ژنگ ژو شهری با جمعیت نزدیک به 9.5 میلیون نفر است که در استان هونان قرار گرفته و از لحاظ تاریخی یک منطقه فقیر در جمهوری خلق چین به حساب میاید. برخی اوقات ساختمان فاکس‌کان در شهر ژنگ ژو را به عنوان شهر آیفون یا همان «آیفون سیتی» نیز می‌شناسند.

در زمان اوج کاری فاکس کان نزدیک به ۳۵۰ هزار کارگر در این منطقه کار می‌کنند و حتی در این مجموعه و در مدت زمانی مشخص زندگی می‌کنند تا آیفون‌های جدید سر وقت آماده عرضه شوند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت در هر دقیقه کاری فاکس کان، 350 و در هر روز یک میلیون دستگاه تولید می‌شود. 

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}

نکته مهم قابل‌درک این است که کارخانه‌های چینی از لحاظ فنی به هیچ‌وجه کارخانه‌های اختصاصی شرکت اپل به حساب نمی‌بیند. شرکت بزرگ اپل در کالیفرنیا قرار گرفته و با برخی از تولید کنندگان خارج از آمریکا با عنوان‌هایی نظیر «شرکت‌های صنعتی دارای مسئولیت محدود و درصد ضرر بالا» در زمینه تولید انبوه محصولات خود همکاری می‌کند.

داخل کارخانه ژنگ ژو که به صورت انحصاری به آخرین بخش اسمبل آیفون‌ها می‌پردازد بیش از ۴۰۰ وظیفه بسیار حساس انجام می‌شود که کارکنان باید به صورت مکرر آن‌ها را بارها و بارها و هرروزه انجام دهند. این کارها شامل لحیم‌کاری و حتی تنظیم یک پیچ خاص در پشت دستگاه‌ها نیز می‌شوند.

گزارش‌های منتشر شده از وب سایت تک ویژن شامل تصاویر بریده بریده شده از روند فعالیت کارکنان در کارخانه‌های چینی محصولات اپل و آیفون است و در عین حال این ویدیو تصاویری شطرنجی از برخی از کارکنان این کارخانه‌ها را منتشر کرده و با آن‌ها در مورد نحوه فرایند انجام کارهای مختلف صحبت کرده است.

اپل برندی که با دیسیپلین و قوانین سخت‌گیرانه استیو جابز است و حال باید این سؤال را پرسید که آیا اپل می‌تواند همکاری با این تأمین‌کننده‌ها را توجیه کند یا همچنان با موج منفی انتقادها به کار خود ادامه می‌دهد؟ 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420