لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل به لاپوشانی رفتار نامناسب با کارگران خود متهم شد

اپل به لاپوشانی رفتار نامناسب با کارگران خود متهم شد

 اپل به لاپوشانی نقض لایحه‌ توقف کار اجباری کارگران متهم شده است. این قانون در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است و حالا اپل متهم است که با پنهان کاری همچنان از این قانون پیروی نمی‌کند.

تعدادی کارگران ناشناس اپل ادعا کرده‌اند که این شرکت در تلاش برای لغو لایحه ضد کار اجباری کارگران است و از طرفی آن را نیز نقض کرده است. این قانون باعث شده تا شرکت‌های آمریکایی متعهد شوند تا شرکت‌های عضو زنجیره تأمین خود را مجبور به عدم سوءاستفاده از کارگران خود کنند. هدف اصلی این لایحه پایان دادن به کار اجباری در منطقه «سین کیانگ» چین است.

قانون پیشگیری از کار اجباری در مجلس آمریکا مصوب شد و اکنون به سنا رسیده است. اما مشخص شده که اپل برای تعامل با کنگره تلاش کرده تا با نمایندگان لابی‌گری کند ولی در مورد نتیجه آن هنوز توضیحی ارائه نشده است.

البته گزارش‌های منتشر شده حاکی از این است که اپل قصد دارد تا برخی از مواد موجود در این لایحه را حذف یا تعدیل کند. گفته شده که زنجیره‌های تأمین اپل رفتاری بسیار پیچیده با کارکنان خود دارند و به یک حسابرسی کامل و بررسی شیوه‌های عملکرد در تیم کاری خود نیاز دارند.

ادعایی در ماه اوت 2020 مطرح شده که شرکت چینی تولید کننده تی‌شرت پرسنلی برای کارکنان اپل متهم به کار اجباری برای کارگران خود شده است.

چند ماه پیش برخی فعال‌های کارگری از اپل خواستند که همکاری با زنجیره‌های تأمین و تولید مستقر در چین را به خاطر بدرفتاری با کارگردان متوقف کند. قابل ذکر است که لایحه ضد کار اجباری کارگران اپل شاید تنها راهی باشد که شرکت‌های آمریکایی از رعایت و عمل کردن به آن باید مطمئن شوند.

همچنین یک ماده در این لایحه شرکت‌های دولتی را ملزم به ارائه گواهی می‌کند که محصولاتشان در سین کیانگ ساخته نشده باشد. در صورت نقض قانون و استفاده از کار اجباری در سین کیانگ چین، شرکت‌ها مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

تیم کوک طی شرکت در جلسات کنگره در ماه جولای گفته بود که کار اجباری نفرت انگیز است وشرکت اپل تحمل آن را ندارد.ممکن است اپل به‌جای لغو کار اجباری در منطقه، بخواهد اقدامات خود را تا حدودی کاهش دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420