لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اولین جیلبریک هوم پاد توسط تیم توسعه دهنده Checkra1n انجام شد

اولین جیلبریک هوم پاد توسط تیم توسعه دهنده Checkra1n انجام شد

 اولین جیلبریک هوم پاد با استفاده از حفره امنیتی که تراشه‌های سری A و T2 اپل وجود داشت به طور موفقیت آمیز رخ داد.

تیم توسعه دهنده ابزار جیلبریک «Checkra1n» برای سیستم عامل iOS ادعا کرده که موفق به جیلبریک کردن هوم پاد نسل 1 شده است. اگرچه هنوز مشخص نشده که توانایی هک کردن بلندگوی هوشمند چه کارایی خاصی می‌تواند داشته باشد، با این حال این کار انجام پذیر است.

خبر جیلبریک هوم پاد از طریق اکانت توییتری L1ngL1ng اعلام شده و اسکرین شاتی از ترمینال مک را به اشتراک گذاشته که گواهی بر این جیلبریک به حساب میاید. البته هدف از پخش این اسکرین شات نشان دادن فرمان دسترسی به روت هوم پاد از طریق یک اتصال پوسته امنیتی (SSH) بوده است.

دسترسی و نفوذ به هوم پاد از طریق ترمینال یک دستاورد مهم برای هک کردن دستگاه‌های تولید شده توسطاپل به حساب میاید. پس از فرایند جیلبریک، هوم پاد مدل 2018 با شناسه AudioAccessory 1.1 نشان داده می‌شود. هوم پاد نسل اول دارای تراشه A8 است که اولین بار در آیفون 6 مورد استفاده قرار گرفت که حفره امنیتی مشابه با دیگر تراشه‌های سری A تا A11 Bionic را دارد و می‌تواند جیلبریک شود.

اگرچه کاربرد عملی جیلبریک هوم پاد تا حد زیادی ناشناخته است، اما برخی از تحلیلگران و هکرها حدس و گمان‌هایی در مورد نحوه کارکرد آن را توضیح داده‌اند.

قابل ذکر است که تا کنون ایده‌هایی درباره باز کردن اتصال‌های بلوتوث قفل شده بلندگو، تغییر سیری به دستیار مجازی دیگر، تغییر رنگ صفحه نمایش و پشتیبانی از سرویس‌های استریم برندهای دیگر نیز مطرح شده است.

این روش جیلبریک از همان حفره امنیتی که در تراشه T2 و پردازنده‌های سری A وجود دارد استفاده کرده تا هوم پاد را جیلبریک کند. این روش در مک‌های جدید باعث امکان نفوذ هکر به تراشه امنیتی T2 و امکان دسترسی به پسوردها، داده‌های رمزنگاری شده و موارد دیگر می‌شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373