لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کدام یک از مجموعه اپلیکیشن‌ها با اپل سیلیکون سازگارند

کدام یک از مجموعه اپلیکیشن‌ها با اپل سیلیکون سازگارند

مک بوک و مک مینی جدید اپل با پردازنده M1 به تازگی آماده عرضه شده‌اند و حالا لیستی از اپلیکیشن‌های سازگار با اپل سیلیکون که مرتباً در حال آپدیت هستند آماده منتشر شده است.

یک لیست گوگل داک به عنوان پایگاه داده ارزشمندی برای تمام برنامه‌های سازگار با مک M1 توسط کاربران و توسعه دهندگان آماده عرضه شده است که تعداد اپلیکیشن‌های بومی و اپلیکیشن‌های قابل اجرا از طریق رزتا 2 را نشان می‌دهد.

برخی اپلیکیشن‌ها به طور رسمی و با کارایی دقیق و عملکرد چشمگیری با اپل سیلیکون سازگار هستند. همچنین اپلیکیشن‌های ناسازگار با اپل سیلیکون می‌توانند از طریق کامپایل و با استفاده از Rosetta 2 به خوبی اجرا شوند به خصوص با نصب سیستم عامل مک او اس بیگ سور، Rosetta 2 به طور خودکار کامپایل را شروع می‌کند. ترجمه رزتا آن‌قدر سریع است که حتی مک M1 می‌تواند دستورالعمل x86 را با سرعت بیشتر از مک‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل اجرا کند.

اما در هر صورت برای اکثر افرادی که برنامه‌های پرکاربرد استفاده می‌کنند، حضور توسعه دهندگان پشتیبان برای اپلیکیشن‌های اپل سیلیکون موجود در مک M1 بسیار مهیج است. این دیتا بیس اطلاعات اپلیکیشن‌های پرکاربرد و حتی بازی‌های مختلف را نشان داده است که می‌توانند در پردازنده M1 اجرا شوند.

تنها نکته گیج کننده در پایگاه داده که به طور مشخص نشان داده می‌شود پاسخ « Not yet» به پرسش نام نرم افزار است. ادعا می‌شود که در طی ماه‌های آینده پشتیبانی رسمی از سایر برندها در حال انجام خواهد بود و اپل سیلیکون قطعاً آماده است حتی با ترجمه رزتا تجربه بهبود یافته‌ای ارائه دهد.

اپل به تازگی پردازنده انحصاری خود را رونمایی کرده و قطعاً عرضه اپلیکیشن‌های بومی در این سرویس زمان بیشتری را لازم دارد تا تمامی اپلیکیشن ها به صورت بومی امکان اجرا روی این دستگاه ها را داشته باشند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373