لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رجیستری تبلت از مرداد ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد

رجیستری تبلت از مرداد ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد

خبرگزاری ایسنا به تازگی اعلام کرده که روند رجیستری تبلت از روز دوم مرداد ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد. کمیته رجیستری قرار است از دوم مرداد فاز اولیه این طرح را آغاز کند مربوط به تبلت‌های تولید شده توسط برند لنوو است.

این طرح که با عنوان ساماندهی تبلت‌ها آغاز شده قرار است تکمیل کننده طرح رجیستری تجهیزات ارتباطی برای مبارزه با قاچاق کالا باشد که از سال ۱۳۹۶ فاز اولیه آن آغاز شده بود و حالا با موفقیت آمیز بودن این طرح قرار است فاز دوم آن نیز برای تبلت‌های سیم کارت خود آغاز شود.

متن گزارش خبرگزاری ایسنا به این شرح است:

با ادامه روند رجیستری دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور، تبلت برند لنوو از تاریخ دوم مرداد و سایر تبلت‌ها از نهم مردادماه به محض ورود مسافران به کشور مشمول رجیستر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) در سال 1396 آغاز شد، در مرحله اول این طرح تمامی نشان ‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال 1397 مشمول طرح رجیستری شدند.

با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت شد.

با توجه به هدف اجرای رجیستری برای تمامی تجهیزات سیم‌کارت‌خور، مقرر بود پس از گوشی‌های موبایل نوبت به سایر دستگاه‌ها برسد. درواقع مقرر بود اجرای طرح رجیستری، در دو فاز ساماندهی گوشی‌های تلفن همراه و ساماندهی تبلت‌ها اجرایی شود، اما وزارت ارتباطات درباره علت عدم اجرایی رجیستری برای تبلت‌ها عنوان کرده بود که اگرچه آمادگی کامل در حوزه فنی دارد اما ملاحظاتی در حوزه بازار وجود دارد که اجرای آن را تعویق انداخته است.

چندی پیش انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره تاخیر در اجرایی شدن رجیستری برای تبلت گفته بود بیش از ۸۰ درصد از تبلت مورد نیاز کشور به صورت غیررسمی و از طریق قاچاق وارد می‌شود و طرح رجیستری هم برایش اجباری نیست. درواقع با توجه به اینکه رجیستری برای تبلت انجام نمی‌شود، بازار قاچاق این کالا رونق دارد و برای بازرگانان هم صرفه اقتصادی ندارد که با کالاهای آنها رقابت کنند.

درنهایت اخیرا اعلام شد که رجیستری تبلت از ۲۶ تیرماه با برند لنوو آغاز می‌شود و پس از آن از دوم مرداد، شامل برندهای دیگر نیز خواهد بود. با وجود این به نظر می‌رسد رجیستری تبلت یک هفته به تعویق افتاده است. در این راستا و به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره‌داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری- از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت برای تبلت‌ها از دوم مردادماه خبر داد و با اشاره به پروژه ملی پیاده‌سازی و اجرای فنی سامانه شناسایی تجهیزات دارای سیم‌کارت گفت: تبلت برند لنوو از دوم مرداد و سایر برندهای تبلت از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری می ‌شوند.

وی عنوان کرد: پیش از این نیز با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، رجیستری ساعت‌های هوشمند از دوازدهم تیر و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از نوزدهم تیر سال جاری آغاز شده است. آن دسته از تجهیزات دارای سیم‌کارت که تا قبل از اجرای طرح رجیستری فعال بوده‌اند، مشمول این طرح نمی‌شوند، اما تجهیزاتی که پس از تاریخ مشخص شده فعال شوند، مشمول رجیستری می‌شوند.

افرادی که دارای این دستگاه‌ها هستند، باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده مطمئن شوند و سرویس گرفتن از دستگاه را به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موکول نکنند، زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه مواجه شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.

خبرگزاری ایسنا

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373