لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل همکاری خود را با کارخانه پگاترون قطع کرد

اپل همکاری خود را با کارخانه پگاترون قطع کرد

اپل بعد از پی بردن به تخلف‌ها شرکت تایوانی پگاترون در مورد استخدام کارگران دانشجو یا دانش آموزان، همکاری خود را با این شرکت که یکی از تأمین کنندگان آیفون بوده به حالت تعویق درآورده است.

پگاترون شرکت تولید قطعات الکترونیکی تایوانی است که کارخانه‌های خود را در چین و اکثر کشورها راه اندازی کرده و در زمینه طراحی، تولید، توسعه و مونتاژ فعالیت می‌کند و بعد از شرکت مطرح فاکس کان بزرگ‌ترین تولید کننده قطعات کامپیوتری و الکترونیکی در جهان است و البته به شرکت‌های بسیار مهم و مطرحی مثل اپل، مایکروسافت، دل و اچ پی خدمات الکترونیکی خود را ارائه می‌دهد.

گزارش‌های منتشر شده از بلومبرگ حاکی از این است که چند هفته پیش اپل متوجه برخی تخلف‌های پگاترون شد که این شرکت سعی کرده با جعل اسناد قوانین رفتاری تأمین کنندگان را که اپل تصویب کرده پنهان‌کاری کند. این تخلف به برنامه ریزی غلط این شرکت تایوانی برای کار شبانه و اضافه کاری کارگران دانشجو اشاره می‌کند. همچنین گزارش شده که کارمندان تلاش زیادی انجام داده‌اند تا این تخلفات را پنهان کنند.

پگاترون ادعا کرده که تخلف‌ها در شهر شانگ‌های در شرق چین رخ داده و دانشجویانی که به شیفت شبانه، اضافه کار یا در موقعیتی غیر مرتبط با رشته خود مشغول هستند که این وضعیت با قوانین و مقررات محلی منطبق نیست؛ اما پگاترون مدیر مسئول استخدام دانشجویان را اخراج کرده است.

در همین راستا اپل پگاترون را تحت آزمایش قرار داده است. البته انتظار نمی‌رود که تأمین کنندگان اخیر تجارت فعلی آیفون تحت تأثیر این موضوع قرار بگیرد هر چند که احتمالاً برخی سفارش‌های سال آینده آیفون 12 را به شرکت تأمین کننده Luxshare هم ندهد.

گفتنی است که این اولین باری نیست که پگاترون به سوءاستفاده از کارگران متهم شده است. گزارشی در سال 2013 توسط China Labor Watch فاش شده که شواهدی راجع به اضافه کاری‌های پرداخت نشده و حقوق کم دانشجویان کارگر در کارخانه مونتاژ پگاترون در شانگهای چین را نشان می‌دهد.

سایر شرکت‌های تأمین کننده زنجیره تولید اپل مستقر در چین شامل فاکس کان و Catcher Technology مقررات محلی را نادیده گرفته‌اند و اپل مجبور به سختگیری استانداردی و ممیزی برای این شرکت‌ها سازنده قطعات برای دستگاه‌های خود شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420