لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تیک تاک استفاده از واقعیت افزوده آیفون 12 را با لنز LiDAR ارائه داد

تیک تاک استفاده از واقعیت افزوده آیفون 12 را با لنز LiDAR ارائه داد

 بنابر گزارش وب‌سایت TechCrunch، نسخه جدید اپلیکیشن شبکه اجتماعی تیک تاک قابلیت استفاده از واقعیت افزوده را از طریق سنسور LiDAR در آیفون 12 پرو مکس امکان‌پذیر کرده است.

تیک تاک اخیراً در اکانت رسمی خود در توییتر ویدیویی را به اشتراک گذاشته شده که ضمن سال نو میلادی 2021 را با انفجار یک بالون طلایی و پخش شدن نوارهای کاغذی طلایی تبریک گفته و واکنشی که به حضور اشیا به طور واقعی در محیط را به نمایش گذاشته است.

سنسور LiDAR اولین بار در آیپد پرو و در مارس 2020 معرفی شد و سپس برای آیفون 12 پرو و پرو مکس توسعه یافت. اسکنر لیدار یک حسگر سه‌بعدی است که فاصله اشیا در محیط را تا 5 متر اندازه‌گیری می‌کند. گفتنی است که قابلیت واقعیت افزوده با استفاده از این اسکنر ارائه می‌شود.

توسعه دهندگان با استفاده از API اختصاصی اپل که در اختیار دارد می‌توانند تجربه واقعیت افزوده تقویت‌شده‌ای را ایجاد ‌کنند تا این قابلیت منحصر به فرد را مثل اندازه‌گیری قد یک فرد در برنامه‌هایشان به کار ببرند.

ویدیوی منتشر شده در تیک تاک که بر اساس واقعیت افزوده ساخته شده، نشان می‌دهد که کاغذهای طلایی که از بالون در اتاق ریخته می‌شود، خیلی آرام روی بازوی شخص و اسباب اثاثیه فرود آمده و همگی واقعی به نظر ‌می‌آیند. تیک تاک می‌گوید که فیلتر واقعیت افزوده برای استفاده در آیفون 12 پرو مکس به جز چند کشور در سطح جهانی در حال پخش شدن است و این اولین اثر بسیار خلاقانه در سال جدید است.

اپلیکیشن اسنپ چت اولین برنامه‌ای است که از اسکنر لیدار آیفون 12 پرو مکس و پرو برای واقعیت افزوده استفاده کرد. پیش‌بینی می‌شود که اپل فناوری سنسور LiDAR را در همه مدل‌های آیفون 13 در سال 2021 به کار ببرد، این شیوه همیشگی و قدیمی اپل است که در تمام سال‌ها برای ارائه قابلیت‌های جدید در محصولاتش استفاده کرده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420