لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چه انتظاری باید از مک بوک‌های اپل سیلیکون در سال 2020 داشت

چه انتظاری باید از مک بوک‌های اپل سیلیکون در سال 2020 داشت

 اپل به تازگی دعوت‌نامه‌های رویداد 10 نوامبر خود را منتشر کرده که احتمالاً در جریان آن از کامپیوتر مک جدید خود با تراشه جدید اپل سیلیکون معرفی خواهد کرد.

سومین رویداد اپل با عنوان «One more thing» سه‌شنبه 10 نوامبر برگزار خواهد شد. اپل در جریان برگزاری رویدادهای سپتامبر و اکتبر برخی محصولات جدید خود را که شامل آیپد جدید، اپل واچ، آیفون‌ها و هوم پاد مینی هستند معرفی و عرضه کرده است و انتظار می‌رود در جریان رویداد پیش رو مک، ایرتگ و ایرپاد استودیو را که قبلاً معرفی شده بودند، رونمایی کند.

برای اولین بار مک با تراشه اپل سیلیکون مبتنی بر معماری ARM در آخرین رویداد اپل در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد که البته ممکن است با یک یا دو محصول دیگر نیز همراه باشد.

شایعه‌های بسیاری مبنی بر تغییر جهت برنامه ریزی شده اپل به تراشه جدید خود اپل سیلیکون در چند سال اخیر منتشر شده که در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی در ماه ژوئن اپل به طور رسمی آن را اعلام کرد. همچنین به نظر می‌رسد اپل تراشه‌های اینتل را که در مک‌های فعلی وجود دارد حذف خواهد کرد.

اپل در حال کار کردن روی تراشه جدید یا اپل سیلیکون است که ساختاری مشابه تراشه‌های سری A موجود در آیفون و آیپد دارد. اولین تراشه اپل سیلیکون به شکل چیپ‌های 5 نانومتری A14 برای آیفون و آیپد ساخته شد که کارخانه تولید کننده آن، همان TSMC در تایوان است. TSMC بزرگ‌ترین تولید کننده مستقل و تخصصی محصولات نیمه‌رسانا در دنیا محسوب می‌شود.

تراشه‌های اپل سیلیکون موجود در مک جدید سطح بالایی از عملکرد را ارائه خواهد داد که با افزایش کارایی قدرت و انرژی موجب بهبود عمر باتری خواهد شد. هدف اپل از تولید تراشه‌های جدید ارائه بالاترین عملکرد ممکن با مصرف کمترین میزان انرژی است.

تراشه‌های سفارشی اپل بالاترین سطح امنیت را به لطف پروژه Secure Enclave خواهد داشت. اپل همچنین در حال طراحی GPU‌های خود با عملکردی بهتر برای استفاده در برنامه‌ها و بازی‌های تخصصی است. اپل قصد دارد موتور عصبی و شتاب دهنده یادگیری ماشینی را برای ایجاد یک پلتفرم ایده‌ال در کامپیوترهای جدید مک به کار بگیرد تا بستری مناسب برای پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فراهم کند.

اپل قصد دارد تا دو سال آینده مک‌های خود را بر مبنای تراشه جدید تولید کند. شایعه‌ها نشان می‌دهند که اولین مک مبتنی بر فناوری جدید مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی خواهد بود که انتظار می‌رود در رویداد نوامبر اپل رونمایی شوند.

پیش بینی می‌شود در سال 2021 مک بوک‌های پرو 14.1 و 16.1 اینچی با صفحه نمایش جدید mini-LED طراحی شود. همچنین اپل در حال کار کردن روی مک پرو جدید و کوچکتر، مک مینی و آی مک 24 اینچی است که همگی بر مبنای تراشه اپل سیلیکون جدید خواهند بود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420