لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از تولید کنندگان قطعات DRAM شکایت کرد

اپل از تولید کنندگان قطعات DRAM شکایت کرد

شرکت سامسونگ و دیگر تولید کنندگان قطعات حافظه تصادفی پویا یا همان (DRAM) به تازگی درگیر یک مبارزه جدید حقوقی با اپل شده‌اند. اپل از این شرکت‌ها بر سر قیمت گذاری‌ و تجارت ناعادلانه شکایت کرده‌ است.

بر اساس ادعای شرکت حقوقی Hagens Berman، اپل از کمپانی‌های تولید کننده تراشه‌های حافظه تصادفی پویا، شامل سامسونگ، Micron و Hynix به اتهام توطئه برای اعمال محدودیت‌های عمدی درزمینهٔ تأمین قطعات DRAM و افزایش قیمت آن‌ها شکایت کرده است.

اپل اعلام کرده که این شرکت‌ها در میان سال‌های 2016 تا 2017 اقداماتی غیرمنصفانه برای افزایش قیمت تراشه‌های DRAM انجام داده‌اند که همین مسئله روی قیمت گذاری نهایی محصولات مختلف نظیر کامپیوترهای مک، آیفون‌ها و آیپدها تأثیر قابل توجهی گذاشته است.

سه شرکت یاد شده، به ‌صورت عمدی با بهانه تراشی‌های ساختگی، محدودیت‌های ویژه‌ای را در زمینهٔ تولید انبوه تراشه‌های حافظه تصادفی پویا اعمال کرده‌اند. اپل اعلام کرده که این محدودیت‌های غیرواقعی در نهایت باعث شده تا قیمت قطعات یاد شده افزایش پیدا کند و به‌ صورت مستقیم روی تجارت شرکت اپل و فراینده قیمت گذاری و فروش محصولات آن تأثیر منفی گذاشته است.

تراشه‌های DRAM یکی از قطعات حیاتی برای کارکرد کامپیوترهای رومیزی و همراه به‌ حساب میانید و از همین بابت، شرکت‌های تولید کننده کامپیوترها و از جمله آنها اپل، وابستگی قابل توجهی به آن دارند. بر همین اساس، شرکت اپل از سامسونگ، Hynix و Micron به دلیل تجارت غیرمنصفانه شکایت کرده است. در صورت موفقیت اپل در پرونده حقوقی اخیر، ممکن است سه شرکت یاد شده، محکوم به پرداخت خسارت و جریمه سنگین به شرکت اپل شوند.

اپل وظیفه پیگیری این پرونده حقوقی را به عهده شرکت Hagens Berman گذاشته است. این شرکت تا پیش از این نیز تجربه برنده شدن در مبارزه حقوقی مشابه را علیه تولید کنندگان DRAM داشته است که در نهایت منجر به دریافت 300 میلیون دلار غرامت از این کمپانی‌ها شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420