لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سنسور LiDAR در دوربین آیفون 13 برای تمام مدل‌ها عرضه می‌شود

سنسور LiDAR در دوربین آیفون  13 برای تمام مدل‌ها عرضه می‌شود

اپل فناوری LiDAR را که در آیفون 12 رده بالا ارائه داده و احتمالاً امسال در دوربین تمام مدل‌های آیفون 13 قرار خواهد داد.

اپل در اکتبر 2020 با معرفی آیفون 12، سنسورهای LiDAR را فقط برای آیفون 12 پرو و پرو مکس ارائه کرد. ولی اخیراً گزارشی از منابع زنجیره تأمین به استناد خبرگزاری دیجی تایمز منتشر شده که نشان می‌دهد اپل در حال توسعه سنسورهای LiDAR برای تمام مدل‌های آیفون 13 در سال 2021 بوده که در همه مدل‌های آیفون جدید ارائه خواهد شد و فقط به مدل‌های پرو و پرو مکس محدود نخواهد بود.

اولین بار سنسور LiDAR در مارس 2020 و در آیپد پرو معرفی شد و از آن به بعد برای آیفون 12 پرو و پرو مکس توسعه یافت. سنسور یاد شده یک حسگر کوچک است که با استفاده از سنجش سه بعدی می‌تواند فاصله اشیا اطراف را تا 5 متر دورتر اندازه گیری کند. این فناوری موجب تقویت تجربه واقعیت افزوده و سایر قابلیت‌های منحصر به فرد مثل توانایی اندازه‌گیری فوری قد یک شخص خواهد شد.

اپل همواره و مکرراً ویژگی‌ها یا مشخصات جدیدی را برای دستگاه‌های رده بالای خود معرفی می‌کند و سپس آن‌ها را در دستگاه‌های رده پایین سال‌های بعد ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال نمایشگرهای OLED که در آیفون 11 پرو و پرو مکس ارائه شد و در آیفون 11 استاندارد نمایشگر LCD را استفاده کرد، به همین ترتیب همه مدل‌های آیفون 12 به نمایشگر OLED مجهز شدند.

پیش بینی می‌شود اپل به همان روش سنتی و قدیمی معرفی آیفون در سپتامبر برگردد و احتمالاً چهار مدل همیشگی آیفون را معرفی خواهد کرد که شامل آیفون 13 مینی 5.4 اینچی، آیفون 13 با اندازه 6.1 اینچ، آیفون 13 پرو 6.7 اینچی و آیفون 13 پرو مکس است.

فناوری LiDAR برای سنجش از راه دور استفاده می‌شود که با ارسال لیزر به هدف و آنالیز نور بازتاب شده می‌تواند فاصله را اندازه گیری کند. این سنسور شبیه رادار عمل می‌کند و تنها فرق آن‌ها در نوع طول موج تابشی مربوط است؛ چرا که این سنسور به طور هم‌زمان از طول موج لیزری و طول موج رادیویی استفاده می‌کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373