لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بلومبرگ: فرایند تولید پردازنده‌های A13 برای آیفون 11 آغاز شد

بلومبرگ: فرایند تولید پردازنده‌های A13 برای آیفون 11 آغاز شد

شرکت اپل با همکاری کارخانه تایوانی TSMC فرایند تولید و عرضه انبوه تراشه‌های A13 را برای آیفون 11، آیفون 11 مکس و آیفون XIR آغاز کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارش اخیر خود اعلام کرده که تراشه‌های 7 نانومتری A13 از همین حالا از طرف اپل طراحی شده است و اطلاعات مربوط به ساخت آن و تولید انبوه آن‌ها در اختیار کارخانه TSMC قرار گرفته است. اپل تصمیم دارد تا با همکاری TSMC پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی آیفون‌ها و آیپدها را به صورت اختصاصی و انحصاری تولید و عرضه کند تا ازلحاظ بهینه سازی و بهبود سرعت اجرای کارهای نرم افزاری دستگاه‌های خود را ارتقا دهد.

توسعه نرم افزاری و سخت افزاری سیستم عامل و قطعات به کار رفته در آیفون‌ها باعث می‌شود تا میزان بازدهی، مصرف انرژی و عمر باتری تلفن‌های هوشمند آیفون بهتر از دیگر محصولات رقیب نظیر تلفن‌های هوشمند اندرویدی در بازار شود.

بلومبرگ اعلام کرده که پروژه ساخت تراشه‌های آیفون تحت عنوان D43 در کارخانه TSMC آغاز شده است و در عین حال پردازنده نسخه جایگزین آیفون XR قرار است با یک عنوان دیگر شامل N104 در این کارخانه اجرایی شود. بر این اساس می‌توان پیش بینی کرد که عرضه نسخه جدید آیفون XR همانند سال گذشته با کمی تأخیر نسبت به آیفون‌های پرچم‌دار نظیر آیفون 11 و آیفون 11 مکس آغاز خواهد شد.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرده که شرکت اپل تا 0.5 میلی متر میزان ضخامت دوربین آیفون‌های جدید را با کاهش حجم پردازنده و برد مدار منطقی آن‌ها کاهش خواهد داد. این در حالی است که برخی از خبرگزاری‌های ژاپنی به تازگی اعلام کرده‌اند که ضخامت این تلفن‌های هوشمند به دلیل طراحی دوربین مربعی افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته پیدا خواهد کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373