لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کاهش 1.7 درصدی سهام اپل در پی مشکلات تأمین تراشه‌های سری A

کاهش 1.7 درصدی سهام اپل در پی مشکلات تأمین تراشه‌های سری A

مشکلات مربوط به تأمین تراشه‌های سری A باعث شده تا سهام اپل در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی کاهش 1.7 درصدی را تجربه کند.

مشکلات پیش آمده برای کارخانه تایوانی TSMC باعث شده تا شرکت اپل در زمینه تأمین تراشه‌های سری A و در نهایت تولید انبوه محصولاتی نظیر آیفون و آیپد با مشکل مواجه شود. کارخانه TSMC به‌تازگی گزارش مالی خود را منتشر کرده است که در طی آن مشخص شده که مدیران این کارخانه بین 7.8 تا 7.9 میلیارد دلار درآمد را تا پایان نیمه دوم سال جاری میلادی پیش بینی می‌کنند. این در حالی است که پیش بینی‌هایی که تا پیش از این وال‌استریت ژورنال برای TSMC مطرح کرده بود حاکی از درآمد 8.8 میلیارد دلاری این کارخانه بود.

گفتنی است که TSMC از زمان عرضه آیفون 7 به عنوان تنها تولید کننده تراشه‌های سری A برای اپل به حساب میاید و همین مسئله باعث شده تا سهام شرکت اپل نیز در پی گزارش مالی این کارخانه تایوانی کاهش 1.7 درصدی را تجربه کند.

بر همین اساس، تحلیل گران پیش بینی کرده‌اند که در صورت ادامه داشتن این روند، احتمالاً اپل دست به قطع همکاری با کارخانه تایوانی بزند و وظیفه تولید انبوه پردازنده‌های آیفون را به عهده شرکت‌های دیگری بگذارد. اپل تصمیم دارد تا از سال 2020 فرایند تولید تراشه‌های 5 نانو متری و از سال 2022 فرایند تولید تراشه‌های 3 نانومتری را شروع کند.

همین مسئله باعث شده تا بسیاری بر این باور باشند که با شکست TSMC اپل برای بار دیگر همکاری خود با سامسونگ را بر سر تولید انبوه تراشه‌های اختصاصی آیفون شروع خواهد کرد. گفتنی است که اپل تا پیش از این و در زمان عرضه آیفون 6 اس با سامسونگ همکاری داشت. اما به دلیل مشکلات به وجود آمده بر سر کارکرد این تلفن‌های هوشمند، اپل تصمیم گرفت تا وظیفه تولید انبوه تراشه‌های سری A را به عهده کارخانه تایوانی بگذارد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373