لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل استفاده از پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای مک را تا سال 2020 متوقف می‌کند

اپل استفاده از پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای مک را تا سال 2020 متوقف می‌کند

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که شرکت اپل تصمیم گرفته تا فرایند استفاده از پردازنده تولید شده توسط شرکت اینتل را برای کامپیوترهای مک متوقف کند.

بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت کوپرتینویی تصمیم دارد تا از سال 2020 پردازنده‌های اختصاصی خود را جایگزین تراشه‌های تولید شده توسط اینتل کند. اپل از همین حالا پروژه‌ای به نام Kalamata را برای یکپارچه سازی هرچه بیشتر مک، آیفون و آیپد شروع کرده است که تلاش برای استفاده از پردازنده‌های اختصاصی در حقیقت بخشی از این پروژه به حساب میاید.

اپل از همین حالا تکنولوژی ساخت پردازنده‌های کم مصرف قابل استفاده در دستگاه‌های همراه نظیر آیفون‌ها و آیپدها را در اختیار دارد. این کمپانی، نام سری پردازنده‌های همراه خود را با حرف A نشان می‌دهد. تست‌های بنچمارک منتشر شده برای پردازنده‌های سری A نشان داده است که اپل به عنوان یک شرکت تولید کننده محصولات کامپیوتری، از بسیاری از رقبای خود موفق‌تر عمل کرده است. اپل این تراشه‌ها را با کمک کارخانه‌های تایوانی تولید می‌کند.

اما حالا شرکت اپل تصمیم دارد تا پردازنده‌های سری T و به طور مشخص دو پردازندهT1 و T2 را برای مک بوک‌های سال 2020 آماده تولید و عرضه کند. بلومبرگ ادعا کرده که این تراشه‌ها برای نسل‌های جدید آیمک پرو و مک بوک پرو آماده خواهند شد. تراشه T1 در حقیقت پردازنده اختصاصی اپل خواهد بود که برای مک بوک پروهای دارای تاچ بار و تاچ آیدی تولید می‌شوند. تراشه T2 نیز پردازنده اختصاصی آیمک پرو خواهد بود که برای بهبود فرایند کنترل قطعات سخت افزاری تولید خواهد شد.

گفتنی است؛ در صورت موفقیت اپل برای انجام چنین کاری، در نحوه توسعه نرم افزاری سیستم عامل macOS تغییرات قابل توجهی اعمال خواهد شد که در طی آن روند ساخت کامپیوترهای سفارشی سازی شده‌ای که با عنوان هکینتاش‌ شناخته می‌شوند، ممکن است با مشکلات قابل توجهی همراه شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420