لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

iOS 17.5 عکس‌های پاک‌ شده قدیمی را به آیفون برمی‌گرداند

iOS 17.5 عکس‌های پاک‌ شده قدیمی را به آیفون برمی‌گرداند

iOS 17.5 چند روز پیش منتشر شد و مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های جدید را برای کاربران به همراه داشت. از جمله این ویژگی‌ ها می‌توان به یک بازی پازل جدید و دسترسی آفلاین به Apple News اشاره کرد. با این حال ، چند کاربر شبکه اجتماعی به این موضوع اشاره کرده‌ اند که برخی عکس‌ هایی که آنها در گذشته حذف کرده‌اند، پس از دریافت آپدیت iOS 17.5 دوباره ظاهر شده‌ است. و به نظر می‌رسد این مشکل حتی آیفون‌ و آیپدهایی را که ریست‌ شده و به دیگران فروخته‌شده‌اند، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

Here's how to make the most of Apple's Photos app on iPhone - 9to5Mac

یکی از کاربران ردیت در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهرویور و مهر ۱۴۰۲) یک آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ را با پیروی از دستورالعمل‌های اپل ریست کرد و سپس آن را به یکی از دوستانش فروخت. دوست این شخص، آیپد را اخیراً به iPadOS 17.5 به‌روزرسانی کرده و شاهد بازگشت عکس‌های قدیمی و حذف‌شده به اپلیکیشن Photos بوده است. کاربر ردیت می‌گوید که پس از ریست کردن آیپد، هیچ‌گاه دوباره لاگین نکرده است؛ بنابراین مشخص نیست که چگونه عکس‌های قدیمی‌ دوباره روی دستگاه ظاهر شده‌اند.

گزارش‌ های مشابهی از بازگشت عکس‌ های پاک‌ شده روی آیفون و آیپد پس از به‌ روزرسانی منتشر شده است؛ اما در اکثر آنها کاربران دستگاه خود را ریست نکرده‌اند و در حساب‌ کاربری اپل آیدی خود لاگین هستند.

تاکنون صدها کاربر مشکل مشابهی را گزارش کرده‌اند که نشان می‌دهد این باگ یا مشکل iOS 17.5 نسبتاً گسترده است. طبق گزارش کاربران ، ظاهراً این اشکال بر فضای ذخیره‌سازی محلی دستگاه تأثیر می‌گذارد ، زیرا برخی از کاربران آسیب‌دیده اصلاً از iCloud استفاده نمی‌کنند. کاربران شبکه‌ های اجتماعی ضمن گزارش این مشکل، ادعا کرده‌اند که ظاهراً باگ به iCloud مربوط نمی‌شود.

 

همچنین این احتمال وجود دارد که مشکل مذکور فقط مختص عکس‌ ها نباشد، زیرا یک کاربر در  ایکس ( توییتر ) ادعا کرده که پست‌ های صوتی ( Voicemail ) قدیمی او نیز پس از به‌ روزرسانی برگشته است. این مشکل توسط چندین آزمایش‌ کننده نسخه بتا در مورد نسخه‌ های بتای قبلی iOS 17 نیز گزارش شده بود.

 

در حال حاضر ، ظاهراً هیچ راه‌ حلی برای جلوگیری از این باگ وجود ندارد و پس از به‌ روزرسانی آیفون خود به iOS 17.5 ، باید به صورت دستی برنامه Photos را بررسی کنید تا ببینید آیا محتوای حذف‌ شده برای شما نیز دوباره ظاهر شده‌اند یا خیر. البته باید اشاره کرد که تمام کاربران تحت تأثیر این مشکل قرار نگرفته‌ اند. 

کلام آخر 

دستگاه‌ های اپل عکس‌ ها را به مدت ۳۰ روز در بخش Recently Deleted در اپلیکیشن Photos نگهداری می‌کنند و در صورت انجام دومین مرحله‌ی حذف، تصاویر باید به‌ طور خودکار حذف شوند. آیا اپل عکس‌ های حذف‌ شده توسط کاربران را ذخیره می‌کند؟
اپل نیز هنوز نسبت به این موضوع هیچ بیانیه‌ ای صادر نکرده است. نکته نگران‌ کننده دیگری که وجود دارد، این است که شاید اپل به‌صورت مخفیانه داده‌های حذف‌شده و قدیمی کاربران خود را نگه می‌دارد. باید دید شرکت اپل چه بیانیه‌ ای برای حل این مشکل صادر خواهد کرد.

 

بروز رسانی خبر
شرکت اپل در تاریخ ۱۹ می ۲۰۲۴ آپدیت iOS 17.5.1 برای حل مشکل عجیب بازگشت عکس‌ های پاک‌شده منتشر کرد ، که پیش از این در بروزرسانی iOS 17.5 به وجود آمده بود.
کاربران می‌توانند همین حالا با رفتن به Software Update > General > Settings آپدیت iOS 17.5.1 و iPadOS 17.5.1 را در آیفون‌ها و آیپدهای واجد شرایط دانلود و نصب کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427