یکی از مشکلاتی که همواره کاربران مک با آن دست و پنجه نرم کردهاند، عدم پشتیبانی بسیاری از بازیهای گرافیکی و ویدیویی از این سیستم عامل بوده است.
با وجود اینکه بسیاری از بازیهای ویدیویی از همین حالا و از طریق سرویسهایی نظیر استیم روی دستگاههای مک در حال اجرا هستند، با این حال گیمرهایی که تمایل به استفاده از مک دارند، حتماً در کنار سیستم عامل مک او اس خود باید یک نسخه از ویندوز را به صورت بوت کمپ همراه داشته باشند.
اما حالا به لطف پشتیبانی از API جدید Vulkan قرار است بازیهای گرافیکی بیشتری برای دستگاههای تولید شده توسط اپل توسعه داده شوند. Vulkan در حقیقت یک پلتفرم برنامه نویسی آزاد و کراس پلتفرم است که با هر نوع پردازنده گرافیکی در دستگاههای مختلف کار میکند. این API از همین حالا در پلتفرمهای ویندوز، لینوکس و اندروید پشتیبانی میشود و در عین حال حضور گستردهای در کنسولهای بازی و کیتهای واقعیت مجازی دارد. از طرفی تمامی کاربران که از دستگاههای مختلف مبتنی بر پردازندههای انویدیا، AMD، اینتل و ARM استفاده میکنند میتوانند بازیهای مبتنی بر آن را تجربه کنند.
اما حالا Khronos Group به عنوان توسعه دهنده این API اعلام کرده که در آیندهای نزدیک تصمیم دارد تا آن را برای مک او اس و آی او اس آماده کار کند تا بازیهای توسعه داده شده برای این API برای محصولات تولید شده توسط اپل نیز قابل اجرا باشند.
بر همین اساس، پیش بینی میشود تا با عرضه این پلتفرم، بتوانیم شاهد بازیهای گرافیکی بیشتری در پلتفرم کامپیوترهای مک باشیم.
در کنار API های مختلف، اپل نیز تصمیم دارد تا با توسعه Metal 2 و رقابت با دایرکت ایکس مایکروسافت، توسعه دهندگان بازی را به سمت توسعه محصولات مشابه برای دستگاههای مک مجاب کند. همین مسئله باعث شده تا از سال 2017 به بعد پیش بینیها در مورد گسترش بازیهای مبتنی بر مک افزایش یابند.