لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بازی‌های گرافیکی بهتری برای مک‌ها در راه است

بازی‌های گرافیکی بهتری برای مک‌ها در راه است

 یکی از مشکلاتی که همواره کاربران مک با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند، عدم پشتیبانی بسیاری از بازی‌های گرافیکی و ویدیویی از این سیستم عامل بوده است.

با وجود اینکه بسیاری از بازی‌های ویدیویی از همین حالا و از طریق سرویس‌هایی نظیر استیم روی دستگاه‌های مک در حال اجرا هستند، با این حال گیمرهایی که تمایل به استفاده از مک دارند، حتماً در کنار سیستم عامل مک او اس خود باید یک نسخه از ویندوز را به صورت بوت کمپ همراه داشته باشند.

اما حالا به لطف پشتیبانی از API جدید Vulkan قرار است بازی‌های گرافیکی بیشتری برای دستگاه‌های تولید شده توسط اپل توسعه داده شوند. Vulkan در حقیقت یک پلتفرم برنامه نویسی آزاد و کراس پلتفرم است که با هر نوع پردازنده گرافیکی در دستگاه‌های مختلف کار می‌کند. این API از همین حالا در پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و اندروید پشتیبانی می‌شود و در عین حال حضور گسترده‌ای در کنسول‌های بازی و کیت‌های واقعیت مجازی دارد. از طرفی تمامی کاربران که از دستگاه‌های مختلف مبتنی بر پردازنده‌های انویدیا، AMD، اینتل و ARM استفاده می‌کنند می‌توانند بازی‌های مبتنی بر آن را تجربه کنند.

اما حالا Khronos Group به عنوان توسعه دهنده این API اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک تصمیم دارد تا آن را برای مک او اس و آی او اس آماده کار کند تا بازی‌های توسعه داده شده برای این API برای محصولات تولید شده توسط اپل نیز قابل اجرا باشند.

بر همین اساس، پیش بینی می‌شود تا با عرضه این پلتفرم، بتوانیم شاهد بازی‌های گرافیکی بیشتری در پلتفرم کامپیوترهای مک باشیم.

در کنار API های مختلف، اپل نیز تصمیم دارد تا با توسعه Metal 2 و رقابت با دایرکت ایکس مایکروسافت، توسعه دهندگان بازی را به سمت توسعه محصولات مشابه برای دستگاه‌های مک مجاب کند. همین مسئله باعث شده تا از سال 2017 به بعد پیش بینی‌ها در مورد گسترش بازی‌های مبتنی بر مک افزایش یابند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373