لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار به کاربران مک | اپلیکیشن تقویم Calendar 2 را روی دستگاه خود نصب نکنید!

هشدار به کاربران مک | اپلیکیشن تقویم Calendar 2 را روی دستگاه خود نصب نکنید!

 بر اساس گزارش‌های جدید منتشر شده، اپلیکیشن Calendar 2 که در اپل استور مک ارائه شده، یک نرم افزار مخرب است که از منابع سخت افزاری کامپیوترهای مک برای معدن کاوی ارزهای دیجیتالی استفاده می‌کند.

خصوصیت مخرب این نرم افزار اولین بار توسط وب سایت Ars Technica فاش شده است که نشان می‌دهد اپلیکیشن تقویم Calendar 2 از منابع سخت افزاری کامپیوترهای مک استفاده می‌کند تا ارزهای دیجیتالی را معدن کاوی کند. به‌طور پیش فرض این اپلیکیشن، با بهانه اینکه کاربران می‌توانند برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته این اپلیکیشن به جای پرداخت درون برنامه‌ای، امکان معدن کاوی ارزهای رمز پایه را به اپلیکیشن بدهد، اقدام به این کار می‌کند. این در حالی است که حتی در صورت عدم تمایل کاربران نیز اپلیکیشن تقویم Calendar 2 به فرایند معدن کاوی خود ادامه می‌دهد.

در حقیقت این اپلیکیشن با استفاده از منابع سخت افزاری دستگاه‌های مک، ارز رمز پایه مونرو (Monero) را معدن کاوی می‌کند و این کار را بدون اجازه و اطلاع کاربر انجام می‌دهد.

جالب اینجا است که اپل حتی پس از گذشت بیست و چهار ساعت از افشای این مسئله در مورد نرم افزار تقویم Calendar 2، هیچ اقدامی برای حذف آن از اپ استور نکرده بود. این در حالی است که اپل تا پیش از این بارها تأکید کرده بود که به اپلیکیشن‌های معدن کاوِ ارزهای دیجیتالی، امکان فعالیت در اپ استور را نمی‌دهد. گفتنی است که یک روز پس از افشای این خبر، نرم افزار ذکر شده از اپ استور مک حذف شد. با این حال هنوز معلوم نیست که این اقدام توسط اپل صورت گرفته و یا توسعه دهندگان این نرم افزار تصمیم به برداشتن آن از اپ استور مک گرفته بودند.

بر اساس خط مشی و دستورالعمل شرکت اپل، اپلیکیشن‌هایی که اقدام به معدن کاوی پولی‌های دیجیتالی نظیر بیت کوین یا مونرو می‌کنند، اجازه فعالیت در اپ استور را نخواهند داشت. اپل علت این مسئله را کاهش امنیت کاربر، ایجاد مشکلات دائمی برای پردازنده مرکزی در طولانی مدت و همچنین مصرف بیش از حد الکتریسیته و در نتیجه آن آسیب به محیط زیست را عنوان کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420