لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تفاوت فناوری mmWave و Sub-6GHz | آیا 5G در پارت نامبرهای آیفون 12 باهم تفاوت دارند؟

تفاوت فناوری mmWave و Sub-6GHz | آیا 5G در پارت نامبرهای آیفون 12 باهم تفاوت دارند؟

آیفون 12 به عنوان اولین تلفن هوشمند اپل با فناوری ارتباطی نسل پنجم آماده عرضه به بازار شده است. اپل اعلام کرده که آیفون 12 فقط در پارت آمریکا امکان پشتیبانی از فناوری mmWave را دارد و باقی پارت نامبرها از فناوری Sub-6GHz استفاده می‌کنند. حال سؤال این است که این دو فناوری چه هستند و تفاوت آن‌ها با یکدیگر در کجا است؟ با این مطلب همراه باشید تا ببینیم آیا 5G در پارت نامبرهای آیفون 12 باهم تفاوت دارند یا همه یک فناوری مشخص هستند.

Sub-6GHz چیست؟

فناوری Sub-6GHz که برای مودم‌های 5G تمامی مدل‌های آیفون 12 به جز پارت نامبر آمریکایی تولید شده، ابزار معمول برای انتقال داده‌ها در 5G است. این فناوری با فرکانس نسبتاً کمتری نسبت به امواج میلی متری امکان انتقال داده‌ها را فراهم میاورد. فرکانس امواج در این فناوری کمتر از شش گیگاهرتز است و همین موضوع باعث می‌شود تا باوجود امکان انتقال داده با سرعت بسیار بالا، تا حدودی در زمان حرکت با افت بسیار نسبی مواجه شود.

mmWave چیست؟

mmWave یا فناوری امواج میلی متری که با عنوان «بسامد بس‌بالا (Extremely high frequency) » نیز شناخته می‌شود، یک واحد مشترک بین‌المللی از امواج رادیویی است که بسامد آن‌ها بین 30 تا 300 گیگاهرتز است. استفاده از این فناوری برای انتقال نسل پنجم داده‌ها، باعث می‌شود تا سرعت انتقال داده در زمان حرکت با اتومبیل کاهش قابل توجهی نداشته باشد و از طرف دیگر برد آن بیشتر شود. این فناوری از لحاظ عملکرد تا حدودی قوی‌تر از Sub-6GHz است.

اپل فناوری امواج میلی متری را فقط برای پارت آمریکا یا همان LL/A آیفون 12 ارائه داده است که بخش آنتن آن از گوشه بدنه بیرون زده است.

آیا 5G در پارت نامبرهای آیفون 12 باهم تفاوت دارند؟

در یک پاسخ ساده باید بگوییم که این موضوع برای کاربران ایرانی و کاربران کشورهایی که از اپراتورهای موبایل با پشتیبانی از Sub-6GHz استفاده می‌کنند، هیچ تفاوتی ندارد.

البته باید به یاد داشت که پشتیبانی از امواج میلی‌متر در برخی کشورهای خاص، هرچند که باعث بهبود کیفیت و روند انتقال داده می‌شود، اما تأثیر قابل توجه و محسوسی روی روند کارکرد دستگاه‌ها نخواهد داشت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت