لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تنش‌ها در مرز هند و چین باعث اختلال در روند تولید آیفون‌ها شد

تنش‌ها در مرز هند و چین باعث اختلال در روند تولید آیفون‌ها شد

 شرکت اپل چند سالی است که برخی از سری تلفن‌های هوشمند خود را در هند تولید می‌کند؛ حالا گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که تنش‌ها در مرز هند و چین باعث اختلال در روند کاری کارخانه‌های چینی شده است.

گزارش اخیر خبرگزاری South China Morning Post حاکی از آن است که محدودیت‌های مربوط به ویزا در مرز هند و چین در کنار ممنوعیت واردات برخی از محصولاتی که از سال گذشته اعمال شده باعث شده تا بسیاری است محصولاتی که به صورت مشترک در هند و چین تولید می‌شوند با چالش‌هایی در زمینه تأمین قطعه مواجه باشند.

بسیاری از کارخانه‌های قطعه سازی که شرکت‌های آمریکایی نظیر اپل با آن‌ها همکاری می‌کنند در خاک چین واقع شد‌ه‌اند و از طرف دیگر کارخانه‌های اسمبل محصولاتی نظیر آیفون که در هند وارد واقع شده‌اند؛ برای تأمین قطعات نیاز به واردات آن‌ها از مرز هند و چین دارند که محدودیت‌های اخیر بر سر اختلافات سیاسی، روند تولید این محصولات را با اختلال زیادی مواجه کرده است.

گفتنی است که محدودیت اخیر فقط ریشه سیاسی و جغرافیایی ندارد؛ بلکه محدودیت‌های مربوط به پروتکل‌های ویژه حفظ سلامت که پس از آغاز همه گیری کرونا تصویب شده نیز روی این موضوع نیز تأثیر گذاشته است. دولت‌های چین و هند هردو به منظور حفظ سلامتی شهروندان خود در برابر شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های مشخصی را برای سفر بین دو کشور در نظر گرفته‌اند که این موضوع نیز به کاهش سطح انتقال قطعات تولیدی در کارخانه‌های چینی و وارد شدن آن‌ها به کارخانه‌های هندی تأثیر گذاشته است.

با این حال شرکت اپل به دلیل جنگ تجاری میان آمریکا و چین برای همکاری با کارخانه‌های چینی با محدودیت‌های ویژه‌ای مواجه شده و مجبور شده تا در طول سالیان گذشته میزان تولید انبوه محصولات خود را در کارخانه‌های چینی کاهش دهد و در عین حال به دنبال کشورهای جایگزین نظیر ویتنام و هند باشد. در این میان محدودیت‌های جدید سلامتی و سیاسی روی تولید انبوه این محصولات نیز تأثیر منفی گذاشته است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420